شناسهٔ خبر: 51634876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ادعای جدید مرد افغان درباره قتل زن ایرانی

مرد افغان که متهم به قتل زن ایرانی است در جلسه دادگاه ادعای جدیدی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از دی‌ سال‌گذشته و با کشف جسد زن جوانی در خانه‌اش در غرب تهران آغاز شد.

با حضور تیم جنایی در محل‌، مشخص شد این زن خفه‌ و تلفن‌همراه، پول و طلاهایش سرقت شده است. با توجه به اینکه آثار ورود به زور روی در خانه وجود نداشت احتمال قتل از سوی قاتلی آشنا مطرح شد.

دو ماه بعد از این جنایت ماموران متوجه شدند تلفن‌همراه مقتول روشن‌شده و با آن با فردی در افغانستان تماس گرفته‌شده است. با ردیابی این تماس مردی افغان به نام نعمت بازداشت شد و اعتراف کرد: مدتی بود به خانه فریبا می‌رفتم. آن روز با هم دعوا کردیم و خفه‌اش کردم و بعد از قتل با سرقت از خانه‌اش فرار کردم.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا، برای نعمت به اتهام قتل و سرقت کیفرخواست صادر شد و او در شعبه‌دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه اولیای‌دم مقتول درخواست قصاص مطرح کردند و وقتی نوبت به دفاع نعمت رسید او منکر قتل شد و گفت: آن روز همراه یکی از دوستانم به خانه فریبا رفتیم. فریبا از اینکه احمد را به آنجا برده بودم عصبانی شد و با هم درگیر شدند که احمد فریبا را خفه کرد.

رییس دادگاه: اما پیش از این به قتل اعتراف کرده بودید؟

متهم به قتل: تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کرده بودم و بیگناه هستم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه ایستاد و گفت: در ساختمانی که قتل در آنجا رخ داد، یک مرد افغان هم به طرز مشکوکی به قتل رسید. خواهر فریبا هم گفته دشمنان زیاد داشته است.

پس از دفاعیات وکیل متهم، نماینده دادستان با رد این ادعا گفت: متهم در بازجویی‌ها به تشریح قتل پرداخته و اعترافاتش مقرون به واقع است.

پس از آخرین دفاع متهم‌، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: جام جم

نظر شما