شناسهٔ خبر: 51634750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گفتگو درباره رفع تحریم‌ها از امروز آغاز می‌شود

مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: از صبح سه‌شنبه گفتگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی‌آزمایی و تضمین‌ها آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،  علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دوشنبه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع‌بندی مباحث مورد گفتگو در نشست امروز اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین برگزار شد. در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت‌آمیز بودن دور قبلی گفتگوها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفتگوها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفتگوها فراهم شده است.

وی افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی و تضمین در دور هشتم گفتگوهای وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح سه‌شنبه گفتگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی‌آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

نظر شما