شناسهٔ خبر: 51627902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتحادیه عرب: حاکمیت سوریه و وحدت اراضی آن غیر قابل سازش است

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: تصمیم کابینه اسرائیل برای توسعه شهرکها در بلندیهای اشغالی جولان را محکوم می کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز اظهار داشت: تصمیم کابینه اسرائیل برای توسعه شهرکها در بلندیهای اشغالی جولان با هدف تغییر بافت جمعیتی این منطقه را محکوم می کنیم.

وی با اعلام این خبر افزود: طرح های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین الملل محسوب می شود چرا که بلندیهای جولان سرزمین اشغال شده در سال 1967 محسوب می شود.

ابوالغیط در ادامه گفت: به رسمیت شناختن این منطقه اشغالی از سوی یک کشور، این واقعیت را که بلندیهای جولان اراضی اشغالی محسوب می شود و جامعه جهانی نیز آن را اشغال شده می داند، تغییر نمی دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: تکامل منطقه ای و حاکمیت سوریه و وحدت اراضی آن یک امر ثابت در قوانین بین المللی است و این موضوع صرفنظر از اوضاع کنونی سوریه و وضعیت آن در اتحادیه عرب، غیر قابل سازش است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز در این رابطه اظهار داشت: طرح اخیر اسرائیل مبنی بر احداث بیش از 7 هزار واحد مسکونی در بلندیهای جولان بیانگر اسلوب و خط مشی تل آویو است مبنی بر اینکه راه و روش مسالمت آمیز درخصوص اراضی اشغالی 1967 را به رسمیت نمی شناسد بلکه تمایل دارد توسعه شهرک ها را در این مناطق چه در کرانه باختری یا بلندیهای جولان افزایش دهد.

وی در ادامه گفت: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی با این واقعیت که اسرائیل مانع حقیقی بر سر راه صلح در منطقه است، آشنا شود.

گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته طرحی را به ارزش 317 میلیون دلار تصویب کرد که به موجب آن شهرکهای صهیونیست نشین در بلندیهای اشغالی جولان افزایش خواهد یافت.

اصل خبر را اینجا ببینید.

نظر شما