شناسهٔ خبر: 51623364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سعید اشکانی فر:

اعلام آمادگی کامل آزمایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک‌های احتمالی

موج نیوز

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تست‌های رپید برای غربالگری و رهگیری بیماری در دوران پیک کاربرد مناسبی دارد و از مراجعه بیماران به مراکز تشخیصی و ایجاد ازدحام جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید اشکانی فر سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا با هدف آمادگی برای مواجهه احتمالی با پیک‌های کرونایی ذخیره سازی و تامین شده است.

اشکانی فر در ادامه افزود: هم اکنون کیت‌های مورد نیاز در اختیار آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌های منتخب قرار گرفته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده، کیت‌های توزیع شده به مقدار قابل توجهی قابلیت تشخیص سویه امیکرون را داراست و همچنین کیت‌های مختص سویه امیکرون نیز در آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) توزیع شده است.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: تست‌های رپید برای غربالگری و رهگیری بیماری در دوران پیک کاربرد مناسبی دارد و همچنین باعث می‌شود که از مراجعه بیمار به مراکز تشخیصی سطح بالاتر و ایجاد ازدحام غیرضروری در بیمارستان‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع آزمایشگاه‌ها در مناطق شهر و حاشیه شهر عنوان کرد: تلاش بر این است در توزیع این امکانات تفاوتی بین کیفیت و کمیت خدمات رسانی در امور مربوط به آزمایشگاه وجود نداشته باشد و همه مردم بتوانند به صورت عادلانه از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:  آزمایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک‌های احتمالی آمادگی کامل خود را اعلام داشته و نظارت‌های مستمری در راستای رعایت تعرفه‌ها در آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد تا ضمن ارتقاء کیفیت خدمات رسانی، دریافت تعرفه‌ها نیز بررسی شود.

اشکانی فر در خاتمه تصریح کرد: بر رعایت دستور‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاکید می شود و شهروندان در صورت ابتلا به علائم بیماری، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا کلینیک‌های سطح یک برای تشخیص بیماری مراجعه کنند تا با تشخیص زودرس برای درمان زودهنگام آن اقدام کنند.

نظر شما