شناسهٔ خبر: 51602143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

روح الله غلامی:

بیش از 1 و نیم میلیون تن کالا از گمرک مهران صادر شد

موج نیوز

مدیرکل گمرک استان ایلام: گمرک وظیفه مبارزه با قاچاق کالا را بر عهده دارد و جهت تحقق این مهم بازرسی های لازم در گمرک مهران انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح‌الله غلامی اظهار داشت:  طی 9 ماهه سال جاری 1 میلیون و 517 هزار تن کالا به ارزش  758 میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که به لحاظ ارزش دلاری نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر می شود گفت: طی سال گذشته  1 هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی عمده ترین کالاهای صادراتی از مرز مهران را شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و... عنوان کرد و افزود: کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک بررسی های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرک استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: گمرگ وظیفه مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

 

 

نظر شما