شناسهٔ خبر: 51503045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آلمان: تصمیم روسیه روابط دو جانبه را پیچیده می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه آلمان تصمیم مسکو برای اخراج دو دیپلمات خود را غیر قابل توجیه توصیف کرد که روابط دو کشور را پیچیده می کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، وزارت امور خارجه آلمان امروز دوشنبه اخراج دو دیپلمات خود را که برای سفارت این کشور در مسکو کار می کردند، غیرقابل توجیه توصیف و تصریح کرد که این تصمیم روابط بین مسکو و برلین را پیچیده می کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این اقدام تعجب آور نبود، اما از نظر دولت فدرال کاملاً بی اساس است. این امر روابط بین مسکو و برلین را پیچیده خواهد کرد.

این وزارتخانه افزود: تصمیم برای اخراج دیپلمات‌های روس در واکنش به حکم دادگاه است که می‌گوید (قتل زلیمخان خانگوشویلی فرمانده سابق چچنی در برلین در سال ۲۰۱۹) به موجب فرمانی صادر شده از سوی دولت روسیه انجام شده است.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اخراج دو دیپلمات آلمانی را در واکنش به اخراج دو دیپلمات روسی از سوی برلین اعلام کرد.

روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که گزا آندریاس فون گیر سفیر آلمان در مسکو را به ساختمان وزارت خارجه احضار کرده و موضوع اخراج دیپلمات های روس از آلمان را با وی در میان گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: سفیر جمهوری فدرال آلمان از اعلام اخراج کارکنان دیپلماتیک برلین در مسکو به عنوان پاسخی متقارن به تصمیم غیردوستانه فوق الذکر اتخاذ شده از سوی دولت آلمان مطلع شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر تاکید کرد که تصمیم اخیر برلین بدون پاسخ مناسب از سوی مسکو باقی نخواهد ماند.

آلمان هفته گذشته اعلام کرد که دو کارمند سفارت مسکو دارای شخصیت نامناست هستند و این تصمیم پس از این بود که یک شهروند روس به دلیل ترور یک فرمانده سابق چچنی در برلین در سال 2019 به حبس ابد محکوم شد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما