شناسهٔ خبر: 51450927 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(۲۷آذر) / شپدیس با اقبال ۳۴میلیاردی حقیقی ها روبرو شد

افراد حقیقی امروز ۱۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی و همچنین سهام بیمه پاسارگاد بود.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۵۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «شپاکسا» و «وپاسار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپدیس»، «بورس» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۳۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی پردیس با برتری ۳۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۰۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.09.27

تغییر مالکیت صنایع 0.09.27

نظر شما