شناسهٔ خبر: 51443486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرکل نوسازي مدارس استان:ميانگين فضاهاي آموزشي استان، بالاتر از ميانگين کشوري است.

صاحب‌خبر -
مديرکل نوسازي مدارس استان:ميانگين فضاهاي آموزشي استان، بالاتر از ميانگين کشوري است.

خبرگزاری آریا-
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد،  مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه  با بیان این مطلب که میانگین فضاهای آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت : در بحث تخریب و بازسازی 12.5 درصد مدارس نیازمند به تخریب و باز سازی می باشند که این مهم نیازمند تامین اعتبار در این خصوص می باشد.

 وی اظهار داشت: با وقوع زلزله کرمانشاه در همان روزهای اولیه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تهدید زلزله به فرصت و با دستور استاندار محترم، با آسیب دیدن 78 مدرسه با یکصد وپانزده کلاس درس، کار تعمیر و بازسازی این مدارس آغاز و امروز 320 مدرسه با هزار و دویست و بیست و دو کلاس درس و با اعتبار بالغ بر 400 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده است که همین امر موجب شد که با توجه به میانگین سرانه آموزشی کشور که 5/21 می باشد امروز این سرانه در استان از 5/7 متر مربع به 6/4 متر مربع رسیده است که موجب افزایش هفت دهم متر مربع سرانه آموزشی استان گردید.

 وی همچنین در بحث خیرین مدرسه ساز استان گفت: این استان از تعداد 640 خیر حقیقی و حقوقی بهره مند می باشد که میزان مشارکت این خیرین نیک اندیش در سال 1399 پنجاه میلیارد تومان بوده است که پیش بینی رقم امسال 60 میلیارد تومان می باشد که تا به امروز مبلغ 35 میلیارد تومان ازین تعهدات پرداخت شده است.

 نظری عنوان کرد: در بحث اصلاح سیستم های گرمایشی در استان کرمانشاه از زمان شروع طرح 2931 فضای آموزشی استاندارد سازی شده است که امروز 240 کلاس درس با پیشرفت 75 درصد مشغول به فعالیت می باشد که شامل اصلاح سیستم حرارت مرکزی برای مدارس بیش از 2 کلاس و در مدارس 1 و دو کلاسه که فاقد گازکشی هستند، جهت تامین سیستم گرمایشی این مدارس از رادیاتور های برقی استفاده خواهد شد.

 وی همچنین گفت: امروز در استان کرمانشاه هیچ مدرسه ای دارای بخاری های چکه ای نفتی نمی باشد و پرونده مدارس خشتی و گلی نیز در استان جمع شده است. در بحث مدارس کانکسی نیز با ساخت مدرسه برای مدارس بالای 15 نفر جمعیت دانش آموز، از 460 کلاس به 260 کلاس درس رسیده ایم که آمار دانش آموزان در این مدارس کمتر از 10 درصد می باشد.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود : در حال حاضر 90 پروژه با حدود چهارصد و پنجاه کلاس درس در دست احداث است که اعتبار استانی برای این پروژه ها 37 میلیارد تومان و اعتبار ملی یکصد و هفتاد میلیارد تومان می باشد که با برنامه ریزی ها صورت گرفته امیدواریم در موعد مقرر شاهد تحویل این مدارس به دانش آموزان عزیز استان باشیم.

نظر شما