شناسهٔ خبر: 51438132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تهیه متن مشترک برای مذاکره

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری پس از نشست از توافق مذاکره‌کنندگان ایران و ۱+۴ برای ادامه گفتگو‌ها طی روز‌های آتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرارو-   نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست «علی باقری» مذاکره ارشد ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز(جمعه) در هتل کوبورگ برگزار شد.

این نشست پس از چندین روز مذاکره فشرده میان طرف‌های برجام صورت برگزار شد. 

پس از نشست امروز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در توئیتی نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور مذاکرات وین به پایان رسید. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.»

مذاکره‌کننده ارشد چین نیز اعلام کرد که  مذاکرات «قبل از پایان سال» از سر گرفته خواهد شد.

با وجود این، به نوشته آسوشیتدپرس، طرف‌ها هنوز بر سر تاریخ از سرگیری گفت‌وگوها به توافق دست پیدا نکرده‌اند.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری پس از نشست  از توافق مذاکره‌کنندگان ایران و ۱+۴ برای ادامه گفتگو‌ها طی روز‌های آتی خبر داد.

نماینده اتحادیه اروپا گفت: «هیئت‌های مذاکره‌کننده توانسته‌اند روابط کاری خوبی را با هیئت ایرانی برقرار کنند و در دور هشتم (که بنا بر سخنان نمایندگان کشور‌های اروپایی و چین قرار است قبل از سال جدید میلادی و در تاریخ شش دی از سرگرفته شود) وظایف پیچیده‌تری داریم.»

مورا در ادامه افزود: "به زودی مذاکرات را از سر خواهیم گرفت و زمان زیادی نداریم بحث عمیق بود و درباره موضوعات حساسی مانند لغو تحریم‌ها و اطمینان از اجرای توافق گفت‌وگو کردیم. پیشنهادات تهران را در متونی که در حال کار روی آن هستیم گنجاندیم. نیاز فوری به موفقیت مذاکرات وین وجود دارد و ما تنها چند هفته برای رسیدن به توافق فرصت داریم."

نماینده اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد: «با وجود اینکه نقاط مشترکی بر سر مفاد مذاکره وجود دارد، اما هنوز مذاکره‌کنندگان به توافقی نرسیده اند، اما ما متن آماده‌ای داریم که تمام جنبه‌های مختلف مذاکره را در بر می‌گیرد و منتظر تایید است. زمان تمرکز بر اولویت‌های مذاکره فرا رسیده است و زمان زیادی نداریم. امیدوارم به زودی آخرین دور مذاکرات را داشته باشیم.»

مورا در پایان نیز شایعات دیدار هیئت ایرانی با آمریکایی را رد کرده و گفت: «هیچ دیدار مستقیمی بین هیئت‌های آمریکایی و ایرانی صورت نگرفته و تصمیم این نشست با دولت ایران است. ما راه را برای زمینه های مشترک مذاکره در مورد گام های عملی که ایران و آمریکا باید بردارند، هموار کردیم.»

ادامه دارد... 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما