شناسهٔ خبر: 51434914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ریل گذاری مسکن در 100 روز انجام شد!

معاون وزیر راه گفته است: ریل‌گذاری دقیق مسکن در ۱۰۰ روز فعالیت دولت انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا،  محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر کرمان طی سخنانی اظهارداشت:  دولت سیزدهم چند شاخص برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته که مهمترین اولویت آن در دولت بر عهده وزرات راه و شهرسازی قرار دارد که تولید مسکن ملی است.

وی با اشاره به  فرا رسیدن هفته حمل و نقل و راهداری اظهار داشت: تهدیدها، تحریم ها و گره زدن برجام به توسعه کشور ما را عقب مانده نگه داشت که امروز باید با تکیه بر جوانان در شرکت های دانش بنیان و پر بودن دست نظام در مواجهه با دشمن بتوانیم قدرت اقتصادی برتر منطقه باشیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی تاکید کرد:با توجه به کاهش شیوع کرونا و افزایش تقاضاهای سفر، بخش حمل و نقل مسئولیت جدی تری بویژه در بخش هوایی بر عهده دارد و آماده هستیم تا با سرعت قابل قبولی پروازها را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل زیرساخت های ایجاد شده در فرودگاه کرمان زمینه گسترش پذیرش مسافر داخلی و بین المللی فراهم شده است ادامه داد: در فرودگاه های استان کرمان نزدیک به ۹۰ پرواز در هفته انجام می شود و با تلاش های صورت گرفته و ثمره خون شهید سلیمانی در آینده نزدیک پروزاهای سوریه  نیز آغاز خواهدشد.

محمدی بخش بیان کرد: با برداشته شدن ویزای سفر هوایی به عراق مقدمات لازم برای پرواز مستقیم از اقصی نقاط کشور به نجف اشرف هم فراهم شده است و پروتکل نهایی هفته آینده با همکاران در نجف تعیین خواهد شد تا مردم به عتبات عالیات سفر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سال آینده یکهزار و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۳۸۴ پروژه فرودگاهی در استان کرمان اختصاص یافته که ۷۰۰ میلیارد تومان توسط استان و مابقی توسط سازمان هواپیمایی تامین می شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ هزار دستگاه کامیون با ۱۸ هزار نفر راننده حرفه ای در پایانه ها و حمل و نقل استان کرمان فعالیت دارند و در حوزه راهداری نیز ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در سطح استان وجود دارد که از این حیث دومین استان کشور محسوب می شود. 

باروری ابرها در کرمان تا پایان سال

محمدی بخش گفت: در حوزه های هوشمندسازی راه ها و هواشناسی نیز اتفاقات خوبی در کشور رقم خورده است و طی ۲ سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کار علمی و جهادی در مجموعه های دانش بنیان در حوزه باروری ابرها اتفاق افتاد.

به گفته وی امروز یکی از پنج کشور دنیا در فناوری باروری ابرها هستیم و تا پایان سال جاری بحث باروری ابرها را در کرمان هم دنبال می کنیم تا نزولات جوی در این استان بیشتر شود.

محمدی بخش تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان برگرداندن اعتماد مردم به خادمان خود است و این جز با کار جهادی انسان های پاکدست، خدمتگزار و شریف میسر نمی شود و مردم استان کرمان الگوی فراموش نشدنی خود را دارند و باید فرهنگ حاج قاسم در بدنه دولت ساری و جاری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما