شناسهٔ خبر: 51430112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

توقف چلسی مقابل اورتون و ششمین پیروزی متوالی لیورپول/ صعود والنسیا، ختافه و اوساسونا به دور سوم جام حذفی

در شبی که چلسی در دیدار مقابل اورتون دو امتیاز از دست داد، لیورپول فاصله خود را با آبی‌های لندن به سه امتیاز رساند و در رده دوم جدول لیگ جزیره باقی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر انگلیس پنجشنبه شب با دو دیدار به پایان رسید که در یکی از آنها چلسی با تساوی یک - یک مقابل اورتون متوقف شد. در این مسابقه آبی‌های لندن ابتدا با گل میسون ماونت در دقیقه ۷۰ از حریف پیش افتادند، اما شاگردان رافائل بنیتس در دقیقه ۷۴ با گلزنی جرارد برانت ویت به بازی برگشتند.

چلسی که در سه هفته اخیر لیگ جزیره تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده است، با ۳۷ امتیاز در رتبه سوم و اورتون با ۱۴ امتیاز، در جایگاه چهاردهم جدول ماندنی شدند.

همچنین لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پذیرای نیوکاسل بود و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. ونجو شلوی در دقیقه ۷ دروازه لک‌لک‌ها را گشود، اما لیورپول با گلزنی دیوگو ژوتا در دقیقه ۲۱، محمد صلاح در دقیقه ۲۵ و ترنت الکساندر آرنولد در دقیقه ۸۷، ششمین برد متوالی خود را به دست آورد.

شاگردان یورگن کلوپ با این برتری، ۴۰ امتیازی شدند و با حفظ فاصله یک امتیازی خود با منچسترسیتی صدرنشین، در رده دوم جدول باقی ماندند. نیوکاسل هم با ۱۰ امتیاز همچنان در جایگاه نوزدهم جدول ایستاده است.

***

جام حذفی ایتالیا| حذف زودهنگام اسپتزیا و تورینو

کار دو تیم حاضر در سری A خیلی زود در جام حذفی ایتالیا به پایان رسید.

مرحله دوم مسابقات فوتبال جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) پنجشنبه شب پیگیری شد که در یکی از این بازی‌ها تیم اسپتزیا با نتیجه ۲ بر صفر از لچه شکست خورد و با این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

در دیگر بازی مهم این مرحله، سامپدوریا میزبان تورینو بود و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

فابیو کوالیارلا در دقیقه ۱۶ (از روی نقطه پنالتی) و والریو وره در دقیقه ۶۱ برای سامپدوریا گلزنی کردند و رولاندو ماندراگورا در دقیقه ۵۴، تنها گل تورینو را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

***

جام حذفی اسپانیا| صعود والنسیا، ختافه و اوساسونا به دور سوم؛ ختافه و گرانادا حذف شدند

شش تیم لالیگایی مجوز حضور در مرحله سوم جام حذفی اسپانیا را به دست آوردند.

مسابقات فوتبال جهان 25 آذر 1400,دیدار لیورپول و نیوکاسل

در ادامه دیدارهای مرحله دوم مسابقات جام حذفی اسپانیا (کوپا دل‌ری) پنجشنبه شب والنسیا میهمان تیم آرنتیرو بود و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد.

یونوس موسی در دقیقه اول برای خفاش‌ها گلزنی کرد و جونی ماگیسانو در دقیقه ۸ دروازه والنسیا را گشود تا بازی به وقت اضافه برسد. در دقایق اضافی هم اوگو گیامون و مانوئل وایخو به ترتیب در دقایق ۹۹ و ۱۱۳ گلزنی کردند و شاگردان خوسه بوردالاس را به مرحله سوم رساندند.

در دیگر بازی‌های مهم این مرحله، رئال بتیس با نتیجه ۴ بر ۲ از سد تالاورا دلا رینا گذشت و مایورکا با نتیجه ۶ بر صفر بر یانرا غلبه کرد. کادیس هم با نتیجه یک بر صفر مقابل آلباسته پیروز شد و اوساسونا با نتیجه ۲ بر یک برابر دپورتیوو لاکرونیا به برتری رسید.

دور دوم جام حذفی اسپانیا خالی از شگفتی نبود و تیم‌های ختافه و گرانادا از رقابت‌ها کنار رفتند. ختافه با نتیجه ۵ بر صفر از اتلتیکو بالئارس شکست خورد و گرانادا با نتیجه یک بر صفر مغلوب اتلتیکو مانچا رئال شد.

***

جام حذفی فرانسه| استراسبورگ به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید

شاگردان خولیه استفان خود را به جمع ۳۲ تیم برتر جام حذفی فرانسه رساندند.

مرحله یک سی و دوم مسابقات جام حذفی فوتبال فرانسه، پنجشنبه شب با یک دیدار پیگیری شد که طی آن استراسبورگ با نتیجه یک بر صفر بر تیم والنسین غلبه کرد.

محمدو دیالو در دقیقه ۱۵، تنها گل این مسابقه را به ثمر رساند.

نظر شما