شناسهٔ خبر: 51420551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

تدوین 9 سر فصل برای معضل ترافیک پایتخت / استقبال دولت از بسته‌های پیشنهادی مدیریت شهری درباره آلودگی هوا

شهردار تهران گفت:رییس جمهور در جلسات هیات دولت مدیریت شهری را به هوای پاک، آلودگی هوا و ترافیک توجه دادند و باید اعلام کنم در هیات دولت آمادگی‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و ما می‌توانیم بسته‌های خوبی در این زمینه به دولت ارایه کنیم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| جلسه شورای ترافیک شهر تهران (چهارشنبه 24 آذرماه) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پوریا محمدیان مدیر کل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران و تنی چند از دیگر مدیران شهری برگزار شد. 

 

به گزارش ایلنا،جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران با 2 دستور جلسه بررسی راهکارهای پیشنهادی جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حل مشکل ترافیکی شهر تهران و ارایه طرح ساماندهی موتور سیکلت‌های تهران در کوتاه مدت و بلند مدت آغاز شد. 

 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه با اشاره به این مطلب که 9 سر فصل و موضوع داریم که باید برای آن‌ها فکری کنیم گفت: سر فصل اول برای حل مشکل ترافیک شهر تهران بحث ایده و فکر پیشرو در این زمینه است. 

 

شهردار تهران افزود: سر فصل دوم مربوط به توسعه زیر ساخت‌های شهر با نگاه انسان محور است که با استفاده از آن بتوانیم شهروندان را اغناء کنیم تا برای مسافت‌های کوتاه و درون محلی از وسیله شخصی خود استفاده نکنند. 

 

زاکانی در تشریح سر فصل سوم ادامه داد: سر فصل سوم این است که در برنامه ریزی و اقدام‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و باید بدانیم و به این موضوع آگاه باشیم تا جایگزین مناسب نداشته باشیم نمی‌توانیم به مردم بگوییم از وسیله شخصی استفاده نکنند. 

 

وی بیان کرد: سر فصل چهارم، بحث هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین برای تسهیل‌گری است و در تشریح سر فصل پنجم می‌توان به توسعه زیرساخت چراغ‌ها و دوربین‌های شهر اشاره کرد که هوشمندی را میسر می‌کند. 

 

شهردار تهران افزود: سر فصل ششم، سیاست‌گذاری مدیریت تقاضا سفر و سر فصل هفتم قانونگذاری و قاعده‌گذاری است که باید تعیین کنیم چه چیزی را باید دنبال کنیم. 

 

زاکانی با بیان این مطلب که سر فصل هشتم فرهنگ‌سازی و آموزش است ادامه داد: سرفصل نهم و آخرین سر فصل، برخورد با متخلفان در حوزه حمل و نقل است و به اعتقاد من این 9 سر فصل را باید سر فصل اساسی بدانیم که باید درباره آن بحث شود تا مشخص شود کدام موضوع در حیطه اختیار شهرداری و کدام موضوعات در حوزه اختیار شهرداری نیست که جلسه‌های آن با دیگر دستگاه‌ها برگزار شود. 

 

وی با تاکید بر این نکته اگر می‌خواهیم درباره ترافیک صحبت کنیم باید ذیل این 9 سر فصل صحبت شود، بیان کرد: اگر ظرفیت‌های استفاده راحت شهروندان از حمل و نقل عمومی را ایجاد کردیم آنگاه می‌توانیم ضابطه‌های سخت گیرانه‌ای داشته باشیم و اگر جلسه‌های ما به سمت تصمیم‌های کاربردی نرود گویا ما به شکل مجازی چند مبحث را مطرح کرده ایم. 

 

شهردار تهران افزود: ما از زمان تصدی مسئولیت برای تامین منابع مالی 5 کارگروه تشکیل دادیم که به مشارکت‌های داخلی و خارجی، بانک، فاینانس و تامین مالی از طرف ظرفیت‌های قانونی تقسیم می‌شود. 

 

به گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی ادامه داد: رییس جمهور در جلسات هیات دولت مدیریت شهری را به هوای پاک، آلودگی هوا و ترافیک توجه دادند و باید اعلام کنم در هیات دولت آمادگی‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و ما می‌توانیم بسته‌های خوبی در این زمینه به دولت ارایه کنیم.

نظر شما