شناسهٔ خبر: 51403983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اظهارات مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز:

کشور با بحران‌ها و خطرات متعددی روبرو شده!/ عقلای اصولگرا و اصلاح طلب همکاری و هم‌افزایی کنند/ در جریان اصولگرا بزرگانی همچون لاریجانی وجود دارد

در جریان اصولگرا بزرگانی همچون آقای لاریجانی وجود دارند که از اعتدال و خرد سیاسی برخوردار هستند و لازم است اصلاح‌طلبان در مسائل مشترک با ایشان و افرادی چون او تعامل کنند

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: مجید انصاری، فعال اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز به تازگی مدعی شده است که کشور با بحران‌ها و خطرات متعددی روبرو شده و به همین خاطر عقلای دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب باید به دور هم بنشینند و هم افزایی کنند. انصاری لاریجانی را هم به عنوان یکی از بزرگان اصوگرا معرفی کرده که دارای خرد سیاسی و روحیه اعتدالی است.

این اظهارات بامزه انصاری به عنوان یکی از معاونان روحانی در حالی است که تازه چندماهی است مردم ایران از دست مدیریت دولت مدعی تدبیر رها شده و نفسی می‌کشند؛ هرچند که عواقب آن دولت ناکارآمد تا سال های سال باقی است. مشهود است بانیان وضع موجود برای برگشتن به عرصه قدرت به تقلا افتاده اند وگرنه آن عقلای اصلاح طلب و اصولگرایی که انصاری از آنها دم می زند در افکار عمومی جایگاه نازلی دارند و به عنوان بانیان وضع موجود شناخته می شوند.

این فعال اصلاح طلب همچنین سعی کرده است برای اظهارات خود از قول و فعل ائمه اطهار سند بیاورد؛ با این تفاوت که مسیر اهل بیت اصلاح به سمت صراط مستقیم بود اما مدعیان اصلاحات «انحراف» را «اصلاح» می نامند.

نکته دیگر در میانه اظهارات انصاری آن است که وی شکست های سنگین اصلاح طلبان در انتخابات های اخیر و طرد ایشان از سوی مردم را تلاش یک جریان قدرت طلب برای حذف اصلاح طلبان نامیده است! یادآور می شود در جریان انتخابات مجلس یازدهم، مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان در تهران بود که از ورود به مجلس ناکام ماند. حال اصلاح طلبان که سلفی‌شان با موگرینی در مجلس دهم یا ضربات اقتصادی‌شان در دولت روحانی از یاد مردم نرفته صحبت از بحران و خطر می‌کنند!

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات انصاری را در ادامه خواهید خواند:

*اصلاح‌طلبی یک جریان پویا، فراگیر، مستمر و پویا برای اصلاح امور است و نباید آن را صرفا در امر اصلاح قدرت و یا ساختار حاکمیتی خلاصه و محدود کرد.
 
*اصلاح‌طلبی الزاما با حضور قدرت شکل نمی‌گیرد، هرچند اگر با ابزار قدرت دست به اصلاحات زد، این موضوع بسیار پسندیده خواهد بود.
 
*بر اساس آموزه‌های اسلام و انقلاب اسلامی، ورود در قدرت رابطه مستقیم با اصلاح برخی از امور و خدمت به مردم دارد. برای مثال؛ بعد از حوادث صدر اسلام و دوران خانه‌نشینی حضرت علی(ع)، هنگامی که مردم به ایشان مراجعه کرده و درخواست داشتند که مسئولیت خلافت اسلامی را بپذیرند، آن حضرت فرمودند که تنها بنا به درخواست مردم و رسیدگی به اوضاع ایشان قبول مسئولیت خواهند کرد.

*معنای کلام حضرت امیر(ع) این بود که ایشان برای اصلاح اموری که از اصول اسلام منحرف شده بود قبول مسئولیت کردند. امام حسین(ع) نیز در قیام عاشورا فرمودند که؛ برای اصلاح در امت جدّ خود قیام کردند.

*یک جریان قدرت طلب ثابت کرده که هر روز تلاش می‌کند عرصه را بر اصلاح‌طلبان تنگ کند و به بهانه‌های واقعی ایشان را از حضور در جایگاه‌های مختلف حاکمیتی حذف کند.

بیشتر بخوانید:
قهقهه روحانی در نیویورک اقتضای ادب و تمدن ایرانی‌ها بود!

حمله مجید انصاری به نیرو‌های مسلح با چاشنی دروغ
منتقدان دولت روحانی صرفاً به دنبال سودجویی شخصی هستند!

*نباید مسیر اصلاح امور و خدمت به مردم را معطوف به حضور قدرت کرد. حتی اگر فردی در جایگاه قدرت نیز قرار بگیرد، باید بدون چشم داشت و به دور از منافع شخصی، حزبی و سیاسی؛ تنها هدف خود را معطوف به خدمت‌رسانی به مردم کند.

*در روزگار کنونی که کشور با بحران‌ها و خطرات متعددی روبرو شده است، لازم است عقلای دو جریان بر روی موضوعات مشترکی زیادی که وجود دارد با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی کنند تا این همفکری پیش آمده منجر به باز شدن گره از زندگی مردم شود.

*در جریان اصولگرا بزرگانی همچون آقای لاریجانی وجود دارند که از اعتدال و خرد سیاسی برخوردار هستند و لازم است اصلاح‌طلبان در مسائل مشترک با ایشان و افرادی چون او تعامل کنند.

نظر شما