به گزارش ایرنا، با رای موافق نمایندگان به ماده ۸ لایحه نظام رتبهبندی معلمان در جلسه علنی امروز مجلس، بررسی این لایحه از سوی نمایندگان به پایان رسید.
بر اساس ماده ۸ این لایحه، آییننامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیاتهای ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقهای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبهبندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون(به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه میشود و به تصویب هیات وزیران میرسد.
نحوه تخصیص رتبه در لایحه رتبهبندی معلمان حذف شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز همچنین با پیشنهاد محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر حذف ماده ۷ لایحه رتبهبندی معلمان مبنی بر نحوه تخصیص رتبههای پنجگانه و احراز شرایط آن موافقت کردند.
در ماده ۷ که با رای نمایندگان از این لایحه حذف شد،آمده بود: «تخصیص رتبههای پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (۴) این قانون، همواره در هر استان حداقل ۳۰ درصد از معلمان مشمول در آموزشیار معلم، حداقل ۳۰ درصد در رتبه مربی معلم، حداکثر ۲۰ درصد در رتبه استادیارمعلم، حداکثر ۱۰ درصد در رتبه دانشیارمعلم و حداکثر ۱۰ درصد در رتبه استادمعلم قرار گیرند.»
امروز همچنین نمایندگان میزان سنوات خدمت برای ارتقا رتبه معلمان، شاخص ها و امتیازات موثر در فرآیند رتبه بندی معلمان و سنوات تحصیلی در دانشگاههای تربیت دبیر و معلم در لایحه رتبهبندی را تعیین و مشخص کردند.
∎