شناسهٔ خبر: 5138598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

هافتایم

صاحب‌خبر -


حاتمی: گل بزنم شادی گل مخصوص دارم

بابک حاتمی احتمالا جمعه اولین دربی‌اش را تجربه خواهد کرد با روحیه به نظر می‌رسد:
* با اینکه من تا به حال در دربی تهران بازی نکردم اما می‌دانم که این بازی هیچ وقت بی‌اهمیت نیست. در این بازی فقط بحث امتیاز گرفتن اهمیت ندارد بلکه چیزی که مهم است کری‌خوانی بین این دو تیم و همین موضوع دربی را جذاب کرده و ما هم با قدرت به این بازی می‌رویم تا 3 امتیاز بازی را بگیریم.
* خوشبختانه هواداران پرسپولیس از ما حمایت خوبی کردند و در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا هر بار 100 هزار نفر به استادیوم آمدند و من هراسی از بازی کردن مقابل هواداران پرسپولیس ندارم.
* مطمئن باشید هواداران پرسپولیس در بازی روز جمعه بیشتر از هواداران استقلال به استادیوم می‌آیند چرا که هواداران پرسپولیس متعصب‌تر هستند و شما شک نکنید که آنها روز جمعه بیشتر از هواداران استقلال در ورزشگاه حضور خواهند داشت.
* ‌دربی‌های پرگل همیشه جذاب بودند و امیدوارم این بازی هم با هر نتیجه‌ای به پایان برسد به سود تیم پرسپولیس باشد. چرا که می‌خواهیم هواداران‌مان را شاد کنیم چون بدون حضور هوادار فوتبال لذتی ندارد. می‌خواهیم استقلال را ببریم تا در بازی هفته آینده مقابل الهلال عربستان با حمایت هوادارانمان از سد این تیم عربستانی هم بگذریم.
* مدافع هستم اما اگر در دربی موقعیتی پیش بیاید و گل بزنم یک شادی گل مخصوص دارم که آن را انجام می‌دهم و باید بگویم مهم بردن پرسپولیس مقابل استقلال است و اینکه چه کسی گل بزند اهمیتی ندارد. امیدوارم از بازیکنان پرسپولیس هر کسی که گل زد نتیجه در نهایت به سود ما رقم بخورد.

اومانیا: عنایتی را خوب می‌شناسم

مایکل اومانیا که بازیکن مورد علاقه برانکو در خط دفاع به نظر می‌رسد مثل هم تیمی‌هایش به نتیجه دربی خوشبین است:
* به خوبی و به‌طور کامل به اهمیت این بازی برای طرفداران پرسپولیس آگاه هستم و فکر می‌کنم این شرایط را همه اعضای تیم ما به خوبی می‌دانند و برای شروع این دیدار لحظه شماری می‌کنیم. اگر بگویم استرس ندارم دروغ گفته ام. قطعا نزدیک شدن به بازی‌های اینچنینی که نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه تا جایی که اطلاع دارم نگاه ویژه‌ای از سوی کل آسیا به آن وجود دارد استرس طبیعی را به بازیکن وارد می‌کند اما با توجه به تجربیاتی که در این مدت در تیم پرسپولیس کسب کردم آمادگی ذهنی حضور در این بازی را دارم.
* پنالتی زن اول تیم ما محمد نوری است ولی اگر کادر فنی صلاح بداند من این آمادگی را دارم پشت ضربه پنالتی بایستم.
* هواداران در بازی با النصر و لخویا ثابت کرده‌اند تا چه اندازه از پرسپولیس حمایت می‌کنند و مطمئن هستم روز جمعه به‌عنوان یار دوازدهم پرسپولیس همه ظرفیت ورزشگاه را که به تیم ما اختصاص دارد پر خواهند کرد.
* من احترام خاصی برای تیم حریف و طرفداران آن قایل هستم اما فقط به تیم خودم فکر می‌کنم. اگر هم حرفی بزنم در جهت تقویت روحیه تیم خودم است. برای استقلالی‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم ولی این را می‌گویم ما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در این بازی برنده از زمین خارج شویم.
* عنایتی را به خوبی می‌شناسم. او جزو بازیکنان سرشناس فوتبال ایران است اما استقلال فقط متکی به این بازیکن نیست و ما باید مراقب همه نفرات تیم استقلال باشیم. من هم سعی می‌کنم در خط دفاعی همراه با دیگر بازیکنان تیم وظایفم را به نحو احسن انجام دهم تا مشکلی از این بابت برایمان به وجود نیاید.

کفشگری: ترس همیشه در دربی وجود دارد

مهرداد کفشگری که در آستانه دربی مصدوم شده و شاید این بازی را از دست بدهد درباره این بازی صحبت می‌کند:
* امسال نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم اما می‌خواهیم جمعه با شکست استقلال مثل بازی رفت تمام ناکامی‌های خود را جبران کنیم.
* دربی تحت هر شرایطی حساس است حالا می‌خواهد پرسپولیس و استقلال صدرنشین باشند یا قعرنشین. این بازی به جدول ارتباطی ندارد. ترس همیشه در دربی وجود دارد و بازیکنان پرسپولیس و استقلال از باخت در این بازی می‌ترسند. اصلا مساله امتیازی در این بازی اولویت ندارد بلکه برای هواداران و بازیکنان برد و باخت بسیار مهم است.
* پیش از دربی رفت خوب نتیجه نمی‌گرفتیم و اصلا شرایط مناسبی نداشتیم اما توانستیم استقلال قدرتمند را شکست دهیم. الان شرایط تیم نسبت به آن موقع خیلی بهتر است و اگر بدشانسی گریبانگیرمان نشود می‌توانیم استقلال را شکست دهیم.
* کرار بازیکن خوبی است و برای استقلال هم بسیار تأثیرگذار بوده اما جمعه هیچ‌چیز نصیبش نمی‌شود و به قول معروف چیزی کاسب نیست. هافبک‌های پرسپولیس جمعه هافبک‌های استقلال را محو می‌کنند.

خوردبین: امیدوارم داوران برنده این دربی باشند

محمود خوردبین که برای n امین بار حضور در دربی تهران را به‌عنوان سرپرست تجربه خواهد کرد درباره این بازی حرف‌های متفاوتی دارد:
* استقلال همیشه حریفی قابل احترام برای ما بوده و برای آنها احترام خاصی قایل هستیم اما برای بازی روز جمعه فقط برای برد به زمین می‌رویم تا پایانی خوش در لیگ برتر داشته باشیم. این برد می‌تواند روحیه تیمی در بازی مقابل الهلال را بالا ببرد.
* هواداران تنها به تشویق تیم خودشان مشغول باشند و به حریف یا داور توهین نکنند. امیدوارم داوران برنده این بازی بشوند و ما هم بتوانیم سه امتیاز این بازی را به دست بیاوریم.
* واقعا باید از مأموران نیروی انتظامی که همیشه جان بر کف و به موقع در صحنه‌ها حاضر می‌شوند «خسته نباشید» گفت و باید تلاش آنها را قدر بدانیم چرا که با حضور پلیس در جامعه ما می‌توانیم امنیت داشته باشیم. دیدید که در عرض چند ساعت گروگانگیرهای فرزند دکتر سودی را بازداشت کردند که این نشان از اقتدار بالای پلیس در کشور ما می‌دهد. از طرف خانواده پرسپولیس از تلاش مأموران جان بر کف نیروی انتظامی تشکر می‌کنم و آنها بدانند امنیت ما همیشه مدیون تلاش آنهاست.

انصاریان: این بار ورزشگاه پر نمی‌شود

علی انصاریان که بارها دربی را تجربه کرده از تفاوت‌های دربی‌های الان با بازی‌هایی که خودش در آنها حضور داشت، می‌گوید:
* دربی زمانی دربی بود و دیگر الان بازیکن بزرگی در این بازی نمی‌بینیم. قبلا تمام بازیکنانی که به زمین می‌آمدند، بزرگ بودند و مردم نیز به خاطر آنها به ورزشگاه می‌آمدند اما الان دیگر آنها انگیزه ندارند که به استادیوم بیایند. برای این بازی هم فکر نمی‌کنم ورزشگاه پر شود چون 2 تیم وضعیت خوبی ندارند.
* با وجود اینکه برخی این بازی را بی تفاوت می‌دانند اما به نظرم از تمام دربی‌های گذشته حساس‌تر است چون 2 تیم در پایان فصلی قرار دارند که نتایج خوبی نگرفته‌اند و می‌خواهند برای خوشحال کردن هوادارانشان در این دیدار پیروز شوند.
* قبلا اینطور نبود که بازیکنان بی تفاوت باشند و نتیجه دربی برایشان مهم نباشد. خودم با اینکه با تمام بازیکنان حریف رفیق بودم، این رفاقت در دربی برایم معنایی نداشت. مثلا با اینکه شب قبل از دربی با نیکبخت به تلویزیون رفته بودیم، در روز بازی او را زدم و اخراج شدم.
* فکر می‌کنم این بازی را پرسپولیس ببرد. البته 2 تیم تقریبا شرایط یکسانی دارند اما پرسپولیس کمی منظم‌تر بازی می‌کند و حس می‌کنم انگیزه بالاتری دارد. در هر صورت امیدوارم بازی زیبایی باشد تا مردم لذت ببرند. فکر می‌کنم طارمی شانس بالایی برای گلزنی در دربی داشته باشد و تیمش را پیش بیندازد.
* من در 15 دربی بازی کردم و فقط در 2 بازی باختم اما آن موقع یک هفته قبل از بازی روی بازیکنان فشار بود. الان این دیدار هم یک بازی معمولی است و شاید خیلی هم طرفدار نداشته باشد.

عبدی: گابریل می‌تواند تک ستاره این بازی باشد

حسین عبدی مربی سابق پرسپولیس که درباره پیروزی دربی رفت حرف‌های جالبی مطرح کرده، معتقد است پرسپولیس باز هم می‌تواند برنده این بازی بزرگ باشد:
 * چرا پرسپولیس دوباره نتواند بازی را ببرد؟ این آرزوی قلبی من است که این اتفاق رخ دهد تا پرسپولیس رفت و برگشت پیروز شده باشد، اتفاقی که در چند سال اخیر کمتر رخ داده است. البته همه چیز در روز مسابقه مشخص می‌شود چون باید دید که کدام تیم از موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کند.
* شاید در دور رفت هیچ کس و حتی خودمان هم فکر نمی‌کردیم که در دربی پیروز شویم چون استقلال خیلی بهتر از ما نتیجه گرفته بود اما 2، 3 استراتژی خوب در زمین پیاده کردیم تا نفرات اصلی استقلال را متوقف کنیم. تا حدودی هم این را در زمین پیاده کردیم. الان هم پرسپولیس می‌تواند با استفاده از همان جوانان دربی را ببرد.
* من فکر می‌کنم بازی رفت هم به خاطر جدول حساس نبود، بلکه حساسیت خودش را داشت. برای این 2 تیم لیگ یک طرف و این بازی یک طرف دیگر. حساسیت به حدی است که برای هوادارانی که خارج از ایران هم هستند، مهم است.
* شاید چون نوک پیکان خط حمله طارمی است، بتواند خطرات بیشتری را ایجاد کند اما عالیشاه، نوروزی، نوری و حتی گابریل می‌توانند ستاره باشند. البته از نظر من گابریل می‌تواند تک ستاره این بازی باشد.
* ما فقط سی دی بازی‌های تادئو را دیده بودیم و کادر پزشکی بعد از حضور او در ایران کارهایش را انجام دادند. البته از نظر من او اصلا بازیکن سطح بالایی نیست اما کسانی باید پاسخگو باشند که باعث آمدن او به ایران شدند.







 

نظر شما