شناسهٔ خبر: 51368981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحدید نسل| نماینده مردم بجنورد در مجلس: باید قدر فرصت طلایی "هرم سنی" جمعیت کشور را بدانیم

گروه استان‌ها- نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در دوران طلایی هرم سنی جمعیت هستیم و اگر این فرصت از دست برود، زمانی برای جبران کاهش جمعیت نداریم.

صاحب‌خبر -

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق دولت و مجلس برای رفع مشکلات مرتبط با جوانان، اعم از اشتغال و تحصیل، اظهار داشت: باید همه بخش‌های کشور به ضرورت ایجاد آمایش استخدامی در کشور جهت کاهش بیکاری پی ببرند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: اگر بتوانیم بر اساس نیازجامعه و آمایش استخدامی اقدام به پذیرش دانشجو کنیم بی‌شک شاهد کاهش بیکاری در کشور خواهیم بود.

وی افزود: به فرض مثال اگر مشخص شود چه میزان پزشک، پرستار، مهندس و حتی کشاورز درشهرها و استان‌های کشور نیاز است می‌توان بومی گزینی را در راس استخدام کشور قرار داد. متاسفانه آمایش استخدامی در کشور ما وجود نداردکه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بیکار می‌مانند و یا در مشاغلی غیر از رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اند مشغول به کار می‌شوند.

وحیدی با اشاره به نیازهای نظام اداری وشور به گزینش بهینه نیروها، گفت: در یک نظام اداری حتی اگر براساس شایستگی بخواهیم شغلی را ایجاد کنیم باید میزان نیروی مورد نیاز و متقاضی را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر سالانه حدود ده درصد برای آزمون جذب نظام استخدامی کشور درنظر بگیریم، چند میلیون نفر جذب بازار کار می‌شوند؟ یا بهتر است بگویم با توجه به میزان پذیرش استخدامی کشور چند نفر می‌توانند جذب بازار کار شوند؟ آیا رویکرد دستگاه‌های دولتی در استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها درست است؟

عصو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه به طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنجره جمعیتی کشور در هرم سنی فعال قرار دارد و این فرصت طلایی برای هر کشوری محسوب می‌شود.

نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بندها و تبصره‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی اجرایی، شود می‌توانیم امیدوار به رشد اشتغال و افزایش فرزند آوری باشیم. این قانون می‌تواند فرصتی استثنایی برای جوانان در جهت رشد و توسعه یافتگی کشور باشد.

انتهای پیام/311/ ع

نظر شما