شناسهٔ خبر: 51346668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مهرداد حسن زاده هشدار داد؛

پیش بینی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

موج نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان, مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده (۲۲ تا ۲۵ آذرماه) بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب اختلال در رفت و آمدهای های دریایی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

وی افزود: طبق اعلام هواشناسی از فردا دوشنبه تا روز پنجشنبه (در ساعات ابتدایی صبح تا ظهر) افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۲۰ سانتیمتر (۴پا) را خواهیم داشت.
حسن زاده به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه ناپایدار در مناطق بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، هنگام، سیریک و شرق جاسک تاثیر خواهد گذاشت.
وی اظهارداشت: سامانه پرفشار سرد نیز  از روز دوشنبه ۲۲ تا روز پنجشنبه ۲۵  آذرماه سال‌جاری فعال خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: وزش باد نسبت شدید شمال شرقی تا حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان هرمزگان در پی ورود این سامانه جوی است.
حسن زاذه اضافه کرد: گرد غبار ،کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: این سامانه همچنین مناطق شرقی و مرکزی (بندرعباس، قشم، میناب ، رودان و شرق جاسک) را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی با اعلام وضعیت هشدار از شهروندان هرمزگانی خواست که باتوجه به مواج شدن دریا از رفت و آمدهای شناورهای سبک در تنگه هرمز خوداری شود و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی صورت پذیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: باتوجه به بروز گرد و خاک، مردم از تردد غیرضروری در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری کنند.
وی افزود: با توجه به ماندگاری سامانه پرفشار و افت دما بویژه در مناطق شمالی تمهیدات لازم در زمینه محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

نظر شما