شناسهٔ خبر: 51341436 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

در مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار لرستان ابلاغ شد؛

موافقت با الحاق ۴۰ هکتار اراضی به شهر نورآباد برای اجرای طرح جهش تولید مسکن

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار لرستان مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر نورآباد لرستان ابلاغ کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زیویار استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان مصوبه […]

صاحب‌خبر -

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار لرستان مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر نورآباد لرستان ابلاغ کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زیویار استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر نورآباد لرستان (الحاق ۷۸ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر جهت طرح جهش تولید مسکن) ابلاغ کرد.
در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ خود ، موضوع « الحاق ۷۸ هکتار اراضی دولتی موسوم به الفت آباد به شهر نورآباد – جهت اختصاص به امر مسکن مطابق قانون جهش تولید مسکن» مصوب جلسه مورخ۱۶ اسفند ۱۳۹۹شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان را با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:
۱-با عنایت به اینکه بنا به اذعان مشاور تهیه‌کننده طرح به دلیل شرایط توپوگرافی اراضی امکان بارگذاری صرفاً در حدود ۴۰.۵ هکتار از سایت فراهم است، ضمن موافقت با الحاق این بخش از اراضی مقرر می‌کند مابقی اراضی تحت کاربری پارک و فضای سبز درحریم شهر تثبیت شود.
۲ -طرح آماده‌سازی اراضی الحاقی با لحاظ شروط زیر تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج استان برسد .
-بستر و حریم کلیه آبراهه‌های متداخل با سایت دقیقا مطابق نظر آب منطقه‌ای استان در نقشه لحاظ شود.
-سرانه‌های خدمات هفت‌گانه پشتیبان سکونت حداقل به اندازه سرانه‌های مصوب طرح جامع تامین شود.
– رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل خصوصاً در نظام همجواری کاربری‌ها الزامی است.
ضمنا شورایعالی در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، با عنایت به ضرورت استفاده از اراضی مازاد در اختیار موسسات و دستگاه‌های دولتی و…، مقرر می‌کند با پیگیری مستمر اداره کل راه و شهرسازی و تحت نظارت استاندار لرستان، اراضی مازاد تحت‌اختیار دانشگاه لرستان خرم‌آباد و سایر اراضی دولتی داخل محدوده شهرهای استان جهت تامین مابقی اراضی مورد نیاز قانون مذکور مورد استفاده قرار گیرد.

 

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن:
طرح جهش مسکن در ۵۵۰ شهر درحال اجراست
دنیامالی، عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن اعلام کرد: طرح جهش تولید مسکن با تلاش دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست و تاکنون در ۵۵۰ شهر کشور زمین برای اجرای این طرح آماده شده است.
احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران با اشاره به طرح جهش تولید مسکن که براساس آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث خواهد شد گفت: از این میزان یک صد هزار واحد مربوط به مسکن روستایی است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
عضو کمیسیون عمران افزود: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پیش بینی شده است و صندوقی تعیین کرده ایم که یارانه‌های لازم را برای مابه التفاوت سودی که باید پرداخت شود به مردم اختصاص می‌دهد.
نماینده بندر انزلی اضافه کرد: برای یکصد هزار واحد مسکونی روستایی که سالانه باید احداث شود یارانه‌هایی برای روستائیان عزیز در نظر گرفته شده و نرخ سود بانکی این تسهیلات برای این عزیزان بیشتر از چهار پنج درصد نخواهد بود.
به گفته دنیامالی کمیسیون عمران مرتب اجرای این طرح را رصد می‌کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:
واحدهای مسکن روستایی لرستان تا پایان سال ۱۴۰۶ مقاوم‌سازی می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۱۹ هزار واحد  مسکن روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است و کار مابقی واحدها نیز تا پایان سال ۱۴۰۶ انجام می‌شود.
مسعود رضایی در جلسه شورای عالی مسکن و شهرسازی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی لرستان زندگی می‌کنند که تاکنون مقاوم سازی ۱۱۹ هزار واحد اجرایی شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به این نهاد واگذار شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: از ۸۸ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اجرای ۳۲ هزار واحد در قالب این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.
وی سهمیه سالیانه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان را حدود هشت هزار واحد عنوان و تصریح کرد: با اجرای سهمیه سالیانه ابلاغی بهسازی و بازسازی، تا ۶ سال آینده تمامی واحدهای فرسوده روستایی در روستاهای استان‌ مقاوم سازی خواهد شد.
رضایی لرستان را از استان‌های پیشرو در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی برشمرد و گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور ۵۰  و در این استان ۸۰ درصد است.

نظر شما