شناسهٔ خبر: 51317904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد؛

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جامعه هدف در اردستان

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از واکسیناسیون ۹۰ درصدی جامعه هدف در این شهرستان خبر داد و گفت: کاهش آمار بستری و فوتی های کرونایی، اردستان را در وضعیت آبی قرار داد.

صاحب‌خبر -

‌حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به کاهش آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در چند روز اخیر، شهرستان اردستان در وضعیت آبی و کم‌خطر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عادی انگاری موجب افزایش شیوع بیماری می‌شود، افزود: وضعیت آبی به منزله ثبات واقعی بیماری کرونا نیست و با وجود واکسیناسیون باید کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات در دستورکار مردم باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که کرونا در اردستان شرایط پایداری دارد چراکه تجربه ۲۰ ماهه به ما نشان داده است که هرجا که نقطه آسیب‌پذیری وجود داشته باشد می‌تواند کانون بحران و شیوع بیماری شود.

افرادی که واکسن نزده‌اند موجب گردش ویروس در جامعه می‌شوند

ذبیحی تصریح کرد: افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند به عنوان نقطه آسیب‌پذیر شناخته می‌شوند چرا که ایمنی کامل ندارند و موجب گردش ویروس در جامعه می‌شوند.

وی ادامه داد: درخواست می‌شود کسانی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند با توجه به مسئولیت اجتماعی که بر گردن آنان است هرچه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

ذبیحی خاطرنشان کرد: دز سوم، تقویت کننده دزهای اول و دوم است چراکه بعد از گذشت مدت زمانی از دز دوم، سطح ایمنی پایدار واکسن کاهش پیدا می‌کند و نیاز به تزریق دز یادآور است.

هیچ کشوری از سویه جدید بیماری مصون نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به سویه جدید کرونا، تاکید کرد: هیچ کشوری از سویه جدید بیماری مصون نیست چرا که کشورها با یکدیگر در ارتباط هستند، کنترل ورودی‌های کشور که انجام می‌شود تأثیر دارد اما باید با تزریق واکسن و رعایت مسائل بهداشتی آمادگی مقابله با سویه جدید را داشته باشیم.

ذبیحی در خصوص مراکز واکسیناسیون در اردستان، خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز ثابت واکسیناسیون، همکاران ما در نقاط مختلف شهرستان نسبت به واکسیناسیون افرادی که به هر علتی برای حضور در مرکز تجمیعی مشکل دارند، اقدام می‌کنند.

شبکه بهداشت بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس نظارت دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توسط کارشناسان بهداشتی نظارت انجام می‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکلی مراتب کتباً اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: دانش آموزانی در شهرستان اردستان نیز مبتلا به کرونا شده‌اند اما موارد وخیم و فوتی در بین آنان وجود نداشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۷ نفر از دانش آموزان نوبت اول واکسن معادل ۹۱.۷۷ درصد و دو هزار و ۵۲۷ نفر معادل ۷۸.۷۵ درصد نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

ذبیحی در خصوص راه انتقال بیماری کرونا، تاکید کرد: همچنان قطرات تنفسی مانند عطسه و سرفه اولویت اول انتقال بیماری است و فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شست و شوی دست‌ها قبل از تماس با صورت توصیه می‌شود.

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جامعه هدف در شهرستان اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد مردم خبر داد و گفت :۳۳ هزار و ۴۷۷ نفر نوبت اول واکسن و ۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر نیز نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر تزریق دُز سوم، تاکید کرد: تاکنون دو هزار و ۴۱۰ دز واکسن در نوبت سوم تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در شهرستان به ۶۶ هزار و ۲۷۰ دُز می‌رسد.

نظر شما