شناسهٔ خبر: 51314883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کمیته سازماندهی تظاهرات عراق:

«آیت‌الله سیستانی»درخواست فرستاده سازمان ملل برای ملاقات رارد کرد

رامین حسین آبادیان

کمیته سازماندهی تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق «جنین پلاسخارت» فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور به حضور نپذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، کمیته سازماندهی تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی در عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «آیت الله علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق، «جنین پلاسخارت» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشور را به حضور نپذیرفت.

این کمیته با اشاره به مخالفت موجود با تمدید دوره رؤسای کنونی قوای سه گانه در عراق، اعلام کرد که این امر یک موضوع اساسی و اجتناب ناپذیر است. این کمیته افزود: به حضور نپذیرفتن این نماینده بدنام عجیب نیست. زمانی که مرجعیت چنین مواضع تاریخی را اتخاذ می کند، بنابراین همه سیاستمداران، جناح ها، رهبران و فعالان جامعه می‌بایست به تبعیت از مرجعیت عالیقدر، از ملاقات با پلاسخارت اجتنابل کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است: حملات تروریستی که اخیراً شدت یافته است، بیانگر آن است که بدخواهان تلاش می‌کنند تا قواعد بازی را به هم بزنند و انگشت اتهام را به سمت برخی از احزاب معترض به نتایج انتخابات نشانه روند.

کمیته مذکور در بیانیه خود تأکید کرده است: نیروهای امنیتی و حشد شعبی تلاش‌های خود برای نابود ساختن تروریسم را افزایش دهند و ریشه‌های تروریسم را که اشغالگران به دنبال احیای آن هستند، بخشکاند.

نظر شما