شناسهٔ خبر: 51297459 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیکان 0 - استقلال 3؛ بردی شیرین برای فرار از بحران تساوی

صاحب‌خبر -
پیکان 0 - استقلال 3؛ بردی شیرین برای فرار از بحران تساوی
خبرگزاری آریا- پیکان و استقلال در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروزی 3-0 استقلال به پایان رسید.
به گزارش آریا، استقلال مقابل پیکان توانست طلم تساوی های پیاپی خود را بشکند و پس از 5 هفته به سه امتیاز کامل یک دیدار برسد. آبی های تهران با احتساب این بازی 17 امتیازی شدند و با سپاهان دو امتیاز فاصله دارند.
ترکیب پیکان: فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیرحسین غلامی، اسماعیل بابایی (ثابت ایمانی از دقیقه 78)، محمد جواد آزاده (نادر محمدی از دقیقه 78)، علیرضا کوشکی، مجتبی حقدوست، محمد مهدی محبی (از دقیقه 46 پیمان رنجبری)، ابراهیم صالحی (از دقیقه 67 محمدحسین فلاح)
سرمربی پیکان: مجتبی حسینی
ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، کوین یامگا (از دقیقه 2+90 امیرعلی صادقی)، زبیر نیک نفس (از دقیقه 2+90 روزبه چشمی)، مهدی مهدی‌پور، امیر حسین حسین‌زاده (از دقیقه 88 امین قاسمی نژآد)، سبحان خاقانی (از دقیقه 60 سبحان خاقانی) و رودی ژستد (از دقیقه 88 آرمان رمضانی)
سرمربی استقلال: فرهاد مجیدی
استقلال که در 5 دیدار گذشته خود طعم پیروزی را نچشیده بود، برای فرار از بحران و کسب پیروزی برابر پیکان پای به زمین مسابقه گذاشت و توانست با ارائه یک بازی برتر و دیدنی، با 3 گل از سد میزبان خود عبور کرده و به طلسم 5 تساوی متوالی پایان دهد. استقلالی ها همچنین به نوار ناکامی ها برابر پیکان و 4 تساوی متوالی که در تقابل های قبلی با این تیم گرفتارش شده بودند، پایان دادند.
این دیدار با برتری استقلالی ها همراه بود. شاگردان فرهاد مجیدی صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت هایی را به روی دروازه حریف خلق کردند. در همان دقیقه دوم کوین یامگا در دهانه دروازه صاحب موقعیت شد ولی ضربه اش چنگی به دل نزد و توسط کرمانشاهی مهار شد. در دقیقه 7 حسین زاده با یک فرار سریع خطرآفرین شد که سنگربان و مدافع پیکان مرتکب اشتباه شدند و خاقانی که قصد داشت دروازه خالی را باز کند، با خطای نوروزی فرد متوقف شد و داور یک ضربه کاشته برای آبی ها گرفت که توپ را کرمانشاهی مهار کرد.
در ادامه نیز استقلال توسط رودی ژستد، سلمانی، حسین زاده و یامگا موقعیت هایی را هدر داد تا اینکه در دقیقه 31 شوت محکم و روپای زبیر نیک نفس از فاصله 30 متری به شکل دیدنی راهی دروازه پیکان کرد که با واکنش فوق العاده کرمانشاهی راهی کرنر شد. این کرنر را مهدی پور به روی دروازه ارسال کرد که پس از ضربه سر رودی ژستد، توپ در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی رسید و مدافع پیش تاخته استقلال به زیبایی دروازه میزبان را باز کرد و نیمه نخست با این یک گل به پایان رسید.
در آغاز نیمه دوم پیکان دست به تعویض زد و رنجبری جایگزین محمدمهدی محبی شد. با این وجود، باز هم استقلال در نیمه دوم تیم برتر میدان بود. در دقیقه 48 حسین زاده پس از چند دریبل دیدنی با یک پاس پشت پا، سلمانی را صاحب توپ کرد ولی شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 69 استقلال و یزدانی می توانستند به مانند گل اول، باز هم دروازه پیکان را باز کنند. ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد و سیاوش یزدانی موقعیتی مشابه گلی که در نیمه اول به ثمر رساند را به دست آورد ولی ضربه سر او در دهانه دروازه و مقابل دروازه خالی از بالای دروازه به بیرون رفت.
چند دقیقه پس از این موقعیت بود که استقلال توانست به گل دوم برسد. ارسلان مطهری در کنار خط عرضی با خطای بازیکنان پیکان متوقف شد و یک ضربه کاشته در موقعیت مناسبی برای استقلال به دست آمد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به بهترین شکل ممکن به روی دروازه ارسال کرد و محمد دانشگر پیش تاخته با ضربه سری مطمئن توپ را به تور دروازه کرمانشاهی چسباند و اختلاف را به عدد 2 رساند.
در ادامه نیز پیکان چند توپ را به روی دروازه استقلال ارسال کرد که با واکنش حسینی همراه شد و یامگا نیز یک توپ خطرناک را به روی دروازه خودروسازان ارسال کرد تا اینکه در دقیقه 85 اختلاف به عدد سه رسید. پاس خوب و دیدنی زبیر نیک نفس درون محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با چرخشی دیدنی و فوق العاده توپ را از کنار پاهای کرمانشاهی وارد شد و شاگردان فرهاد مجیدی اختلاف را بیشتر کردند.
در ادامه نیز تلاش های پیکان برای کاهش این فاصله بی نتیجه بود و استقلال با پیروزی پر گل 3 بر صفر از سد پیکان گذاشت و با پشت سر گذاشتن بحران تساوی های متوالی، موقتا به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کرد و در انتظار توقف رقبا ماند.
شرح گل ها:
پیکان صفر – استقلال یک (دقیقه 32: سیاوش یزدانی): ارسال کرنر مهدی مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر و اثرگذاری رودی ژستد همراه شد و پاس این بازیکن در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی رسید و این بازیکن در حالی که تعادلش را از دست داده بود و توپ نیز از او عقب تر بود، با ضربه ای دیدنی و مطمئن دروازه کرمانشاهی را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.
پیکان صفر – استقلال 2 (دقیقه 74: محمد دانشگر): پس از اینکه بازیکنان پیکان به روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شدند، استقلال کنار خط عرضی صاحب یک ضربه کاشته شد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به روی دروازه ارسال کرد که این پاس فوق العاده با ضربه سر دیدنی محمد دانشگر همراه شد و مدافع پیش تاخته استقلال تیمش را به گل دوم رساند.
پیکان صفر – استقلال 3 (دقیقه 85: ارسلان مطهری): پاس دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه با ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با چرخشی دیدنی و ضربه ای فوق العاده توپ را از کنار پای کرمانشاهی سنگربان پیکان به گل سوم استقلال تبدیل کرد.

نظر شما