شناسهٔ خبر: 51293027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: رشد در کارهای فرهنگی و قرآنی منوط بر متمرکز کار کردن است

گروه استان‌ها - امام جمعه شهرکرد گفت: متمرکز کار کردن در عرصه قرآن و فرهنگ باعث رشد کار‌ها و هم افزایی می‌شود و هیچگاه نباید از این کار نا امید شوید، صبر، استقامت و امید در این راه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان با اشاره به اینکه حداقل ماهی یکبار دیدارهای قرآنی برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید امکانات فرهنگی را متولیان مربوطه در دسترس قرار داده و تدارک ببینند، باید مطالبه‌گری‌هایی که در حوزه مشکلات فرهنگی انجام می‌شوند، شفاف و در چارچوب باشند.

وی افزود: مسئله بودجه که بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز قرآنی و فرهنگی با آن مواجه هستند یک مشکل در کل کشور است، دستگاه‌های دولتی پاسخگوی درصد خیلی جزئی از مسائل فرهنگی کشور هستند، زیرا حل  مشکلات معیشت مردم در این عرصه بسیار مهم است؛ امروزه حداقل‌کاری که می‌توان انجام داد در کنار حل مشکلات معیشت مردم، این است که در زمینه‌های فرهنگی نیز تدابیر لازم اندیشه شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای بهتر کار کردن در عرصه قرآن و فرهنگ می‌توان از تجربیات، کمک گرفتن از متولیان و خیّران و توانمندی‌ها استفاده کرد، ‌کارهایی که با دست خالی و با توکل بر خدا شروع شود، بهتر جواب می‌دهد.

حجت الاسلام نکونام در ادامه بیان کرد: قرآن ظرفیت‌های عظیمی دارد، در خطبه‌ها، جلسات هم اندیشی که برگزار و موعظه‌هایی که گفته می‌شود از قرآن استفاده می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: متمرکز کار کردن در عرصه قرآن و فرهنگ  باعث رشد کار‌ها و هم افزایی می‌شود و هیچگاه نباید از این کار نا امید شوید، صبر، استقامت و امید در این راه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.

انتهای پیام/7540/ی

نظر شما