شناسهٔ خبر: 51291766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر خبر داد:

وقوع آتش سوزی در جنگل «ساتره» چالوس / درخواست بالگرد برای مهار آتش

موج نیوز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه نوشهر: برای مهار آتش در عرصه‌های جنگلی منطقه ساتره چالوس درخواست بالگرد کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالرضا سنگاری از وقوع آتش‌سوزی در قسمتی از عرصه‌های جنگلی منطقه ساتره در بخش مرکزی چالوس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل صخره‌ای بودن این جنگل، خاموش کردن آتش به صورت دستی سخت و غیرممکن است و نیاز به بالگرد است.

وی ادامه داد: مردم محلی ساعت 3 بامداد امروز آتش سوزی را به یگان حفاظت اطلاع رسانی کردند و بلافاصله نیرو‌های امدادی برای مهار حریق به منطقه اعزام شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به صخره‌ای و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی و وزش باد شدید، گفت: برای جلوگیری از گسترش آتش به مناطق دیگر در خواست بالگرد شده است.

وی افزود: این آتش سوزی در ارتفاع بیش از هزار و 700 متری از سطح دریا در منطقه جنگلی رخ داده که دارای درختان پهن برگ افرا، ممرز، راش و بلوط است که به دلیل ارتفاع زیاد منطقه آتش سوزی هرگونه ارتباط با نیروهای امدادی امکانپذیر نیست.

به گزارش موج، اکیپ‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت، نظارت طرح و جنگل داری به همراه نیرو‌های هلال احمر، بسیج، سپاه و مردم منطقه به عنوان نیرو‌های کمکی به منطقه اعزام شدند و سعی دارند تا از گسترش آتش سوزی به مناطق دیگر جلوگیری کنند.

نظر شما