شناسهٔ خبر: 51284388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مرکز کربلا نشست "پدیده سوء مصرف مواد مخدر و روش های درمان" را برگزار کرد + تصاویر

اختصاصی ابنا

نشست "پدیده سوء مصرف مواد مخدر و روش های درمان" با حضور شخصیت های دانشگاهی، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مرکز مطالعات و پژوهش های کربلا در آستان مقدس امام حسین(ع) با همکاری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کربلا، نشست "پدیده سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان و تاثیرات آن بر جامعه و راه های درمان" در روز سه شنبه 16 آذر 1400 برگزار کرد.

در این نشست، دکتر «باسم خلیل نایل السعیدی» رئیس دانشگاه کربلا، دکتر «حسن حبیب الکریطی» عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کربلا، دکتر «نذیر جبار الهنداوی» معاون علمی مرکز کربلا، دکتر «مهدی وهاب نصارالله» عضو هیأت علمی دانشگاه کربلا، «امیر کامل» معاون اداری مرکز کربلا و دکتر «امیر الشمری» مسئول بخش روابط عمومی و رسانه مرکز کربلا، حضور پیدا کردند.

دکتر «حیدر کربلایی» مدرس دانشگاه کربلا و مشاور علمی مرکز کربلا، اداره نشست را بر عهده داشت و دکتر «حیدر الیعقوبی» مدرس دانشکده علوم انسانی در دانشگاه کربلا و سرهنگ «حسین جعاز» معاون مدیر بخش مواد مخدر در استان کربلا از جمله دیگر شرکت کنندگان در نشست بودند.

محورهای طرح شده در این نشست شامل بیان دلایل گرایش برخی از گروه های اجتماعی به ویژه جوانان به سوء مصرف و تجارت مواد مخدر و همچنین بررسی راهکارهای ممکن برای مقابله با این پدیده بود.

سخنرانان نشست، مسئولیت جامعه و مراکز مطالعات و پژوهشی در محدود کردن این پدیده و رفع مشکلات روانی و تمرکز بر انگیزه های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و روانی نسبت به این پدیده که در حال گسترش است را تشریح کردند.

همچنین نشست شاهد حضور گسترده علمی، موسساتی، امنیتی و حقوقی شامل شرکت اساتید، پژوهشگران، حقوقدانان و دانشجویان از رشته های مختلف بود.

در پایان نشست، سوالاتی از سوی حاضران در خصوص امکانات و برنامه های موجود برای مبارزه با این پدیده مطرح شد، همچنین برخی از آمارهای به دست آمده در پژوهش های محلی مربوط به گروه های سنی و نیز مقررات بین المللی برای مبارزه با این پدیده عرضه گردید. رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کربلا در پایان این نشست، لوح های تقدیر را به سخنرانان و شرکت کنندگان در نشست ارائه داد.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما