شناسهٔ خبر: 51268333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ژانر اکشن و هیجانی در فیلم و سریال

ممکن است این موضوع را یک مقایسه فرض کنید در صورتی که تعریف این دو ژانر یک مقایسه محسوب نمی شود و بیننده هردو ژانر را در واقع یکی می دانند.

صاحب‌خبر -

ممکن است این موضوع را یک مقایسه فرض کنید در صورتی که تعریف این دو ژانر یک مقایسه محسوب نمی شود و بیننده هردو ژانر را در واقع یکی می دانند. همین مورد سبب شده که دانلود فیلم اکشن و هیجانی یا سریال اکشن و هیجانی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. همین مورد علاقه تماشای فیلم و سریال را تا حد زیادی بالا برده است.

بسیاری از فیلم و سریال های خوبی که امروزه به انتشار رسیده اند ژانری اکشن و هیجانی داشته و همین مورد باعث بالا رفتن بازدید فوق العاده آن ها شده است. از این موارد که بگذریم قرار است چندین فیلم و سریال بسیار خوبی که قرار است با صحنه های اکشن و هیجانی خود بیننده مجذوب خود کنند را معرفی کنیم تا شما دوستان انتخاب راحتی در این خصوص داشته باشید.

اما قبل از هرچیزی سعی داریم ژانر را به معنای واقعی تعریف کنیم، تا به این شکل شناخت داستان های سریال و فیلم های ساخته شده برای شما کاری ساده و معمولی باشد.

مفهوم کلمه ژانر و استفاده از آن در شناخت داستان فیلم و سریال

 

ژانر و یا گونه درواقع کلماتی برای دسته بندی انواع هنر می باشند که امروزه کار را برای شناخت محتواهای تصویری ساده کرده است. در هر ژانر مجموعه ای از ویژگی های یک محتوا اشاره شده است، برای مثال برنامه «مستند» خود اشاره به نوعی محتوای خاص برای به تصویر کشیدن یک داستان را دارد.

در ابتدا تنها ژانر برای شناخت محتوای تصویری فیلم و سریال مورد استفاده قرار می گرفت که ژانر درام خود به معنای موضوعاتی است که مستقیما بر زندگی افراد تاثیر گذاشته و درواقع نوعی حقیقت را چه تلخ و یا شیرین به تصویر می کشد. درکنار ژانر درام سایر مفاهیم و موضوعات نیز بوجود آمدند که بهترین این ژانرها اکشن و هیجانی می باشد.

حال بهتر است که کمی با استفاده از مثال های خوب این ژانرها را برای شما دوستان قابل فهم تر کنیم.

برخی از فیلم و سریال های امروزی بقدری در ژانرهای اکشن و مهیج توانسته اند قوی کار کنند که نمی توان یکی را از دیگری برتر دانست و حتی آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که هرکدام در مسیر داستان خود به خوبی عمل کرده و موفق بوده اند. در ادامه نام 4 محتوای سینمایی و سریال خوب را قرار است معرفی کرده تا بهتر با بهترین ها آشنا شوید.

فیلم ونوم 2 - 2021 Venom: Let There Be Carnage

60

قطعا قهرمان ابر شرور داستان های مارول را از سال 2018 می شناسید، دقیقا در همین سال شما تصوری که از ونوم در مردعنکبوتی 3 پیدا کرده بودید را کاملا از یاد می برید و این شخصیت را ناجی انسان ها اما با حرکاتی متفاوت تر می بینید. ونوم از کارکترهای دیگر دنیای کمیکی مارول محسوب می شود و از سرمایه گذاری های این شرکت بزرگ جهانی نیز محسوب می شود چرا که هم اکنون هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ونوم 2 در سال 2021 به انتشار رسید و از فیلم های مورد انتظار همین سال محسوب میشد، در برخی از موارد داستان قسمت دوم ونوم ضعیف عمل کرده بود اما سینمایی با ژانر اکشن و مهیج خوبی را به بیننده هدیه داد.

شخصیت اصلی ونوم توسط تام هاردی بازیگر خوب سینمای هالیوود به تصویر کشیده شده است و شاید یکی از دلایل محبوب بودن این اثر بازی تام هاردی باشد. در ونوم 2 ما شاهد این داستان هستیم: «ونوم 2 در مورد یک موجود جدید و خیلی قدرتمند و عجیب می باشد که از تمام انسان ها هم کاملا محافظت میکند، اما قرار است با یک موجود دیگر به مانند خود درگیر شده تا او را برای حفاظت از مردم شکست دهد.»

 

سریال سرقت پول - Money Heist

61

سریال خانه کاغذی و یا همان سرقت پول که بسیار محبوب شناخته شد و از دیگر آثار شرکت و کمپانی فیلمسازی نتفلیکس و ساخت کشور اسپانیا است. این سریال جذاب از سال 2017 شروع به انتشار کرده است و تا سال 2021 ادامه داشت، در این مدت 5 فصل کامل را به دست بیننده ها رساند و داستان را به بهترین شکل ممکن به اتمام رساند.

با توجه به اینکه کارگردان این مجموعه بیان داشت که قرار است در فصل 5 شاهد یک پایان دراماتیک و غمناک باشیم اما یه این شکل نبود، به هر حال سعی داریم اسپویل نکنیم تا برای شما دوستانی که سعی دارید سریال را از همان ابتدا تماشا کنیم سریال از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

مانی هیست در ژانر اکشن و هیجانی بسیار عالی عمل کرده بود و در برخی از صحنه های خود هیجان را برای بیننده به بالاترین حد خود می رساند. قوی بودن نوع داستان سریال به گونه ای است که تا مدت ها شخصیت های خودساخته کارگردان در ذهن بیننده باقی می ماند. امیدواریم بتوانید با تماشای سریال خانه کاغذی(مانی هیست) به هیجان مورد نیاز دست یابید.

سریال ویچر- The Witcher

62

اگر به میزان کمی هم اهل بازی های ویدیویی باشید قطعا با شخصیت ویچر آشنایی دارید. این کارکتر محبوب از قدرت های خارق العاده و توانایی های بالایی برخوردار است، فرض کنید هرآنچه در دنیای بازی مشاهده می کنید اکنون تبدیل به واقعیت شده و شما این شخصیت را در یک سریال تلویزیونی با صحنه هایی واقعی می بینید. قطعا برای بیننده ها حتی اگر آشنایی خاصی با بازی ویدیویی ویچر نداشته باشند، با کمی اطلاع از قدرت های او علاقه مند برای دیدن سریال ویچر خواهند شد.

این سریال نیز از دیگر محصولات کمپانی نتفلیکس است و می توان آن را پروژه ای موفق در ژانر اکشن، هیجانی و تخیلی و فانتزی دانست. این سریال در سال 2019 فصل اول خود را در قالب 8 قسمت به انتشار رساند و اکنون بعد از گذشت 2 سال و ناتمام گذاشتن داستان سعی دارد با انتشار فصل 2 ویچر انتظارها را به اتمامی برساند. این سریال تا قبل از سال 2022 به دست کاربران و تماشاچیان خواهد رسید که امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

 

اسپایدرمن - 2021 Spider-Man: No Way Home

 

از تمامی فیلم ها و سریال هایی که معرفی کرده ایم که بگذریم می خواهیم اینبار اثری متفاوت را معرفی کنیم. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست، که شاید بتوان آن را بهترین و جذابترین اثر مارول تلقی کرد. همه شما بیننده ها و کاربران فیلم و سریال های خارجی به خوبی با شخصیت مرد عنکبوتی آشنایی دارید، قسمت سوم این سینمایی به نام راهی به خانه نیست آخرین قسمت از سه گانه ای خواهد بود که مارول با انتقام جویان آن را آغاز کرده بود.

گره این قسمت آخرین بخش است، اما درواقع شروع داستانی بسیار متفاوت و شیرین تر برای فیلم های بعدی مارول خواهد بود. در فیلم سینمایی اسپایدرمن 3 ما قرار است شاهد حضور 2 اسپایدرمن قبلی با بازی توبی مک گوایر و اندرو گارفیلد باشیم. این خود سبب محبوبیت دو چندان فیلم شد که بعد از مدتی خبر از حضور دردویل و ونوم هم در این به دست کاربران رسید. پس قرار است شاهد حضور قهرمان های خوب مارول در این سینمایی باشیم.

نکته دیگر فیلم اسپایدرمن 3 حضور ابرشرورهای قدیمی در سری فیلم های مردعنکبوتی قدیمی نیز تایید شده است. یعنی دکتر اختابوس و گرین گوبلین، که این خبر خوبی است. مبارزه ای قدیمی در عصری جدید که قطعا دیدنی خواهد بود.

 

سخن آخر

 

امیدواریم از مطالب فوق نهایت لذت را برده باشید، شما کاربران و علاقه مندان به فیلم و سریال های اکشن و هیجانی می توانید با مراجعه به وب سایت کاران مووی که معتبرترین وب سایت دانلود فیلم می باشد مراجعه کرده و در سریعترین زمان به فیلم های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. همینطور می توانید در کاران مووی دانلود فیلم دوبله فارسی را نیز جست و جو کرده و جدیدترین فیلم ها و سریال ها را با دوبله فارسی مشاهده نمایید.

 

نظر شما