شناسهٔ خبر: 51265786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سربازی معاف شد اما به عشق امام(ره) رفت جبهه

نوجوانی متین و باوقار بود و در برابر انقلاب احساس مسئولیت می‌کرد. اخلاق خوبی داشت، همیشه خوشرو و خوش‌برخورد بود و لبخند به لب داشت، همواره مراقب بود که مبادا با گفته‌هایش کسی را از خود ناراحت کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، شهید مراد بهرامی، اول دی سال 1339 در یک خانواده مذهبی و عشایری در شهرک طالقانی شهرستان هفتگل به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستا به پایان برد. پدرش خان‌بابا انسان زحمتکش و تلاشگری بود و به شغل کشاورزی مشغول و موذن مسجد روستا بود و در مسجد قرآن تلاوت می‌کرد. با جمعی از اهالی روستا بنای مسجد جامع را در روستا پی‌ریزی و با کمک مردم به ساخت آن اقدام کرد. شهید بهرامی در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. از ویژگی‌های او در این دوران علاقه زیاد به امام خمینی(ره) را می‌توان یاد کرد.

نوجوانی متین و باوقار بود و در برابر انقلاب احساس مسئولیت می‌کرد. اخلاق خوبی داشت، همیشه خوشرو و خوش‌برخورد بود و لبخند به لب داشت، همواره مراقب بود که مبادا با گفته‌هایش کسی را از خود ناراحت کند. با پیروزی انقلاب اسلامی در محافل و مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و عضو پایگاه بسیج مقاومت کوی طالقانی بود، با اینکه از خدمت سربازی معاف شد اما با شروع جنگ به صورت داوطلب در جبهه حضور یافت و سرانجام در تاریخ هشتم اسفند سال 1362 در هورالهویزه به فیض شهادت رسید.

پیکر پاک شهید مراد بهرامی پس از چند سال توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین شناسایی شد و در سال 1374 به همراه شهید حفیظ‌الله ممبینی، شهید محمد جزائی و موسی قیصری در زادگاهش تشییع شد و در گلزار شهدای هفتگل آرام گرفت.

نظر شما