شناسهٔ خبر: 51262318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بودجه ۱۴۰۱ کم‌ترین کسری را خواهد داشت/ فروش نفت افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت راه‌های مناسب برای کاهش کسری بودجه را اندیشیده است و با همفکری و همراهی مجلس و دولت شاهد بودجه‌بندی اصولی و مناسب برای سال آینده خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده به‌صورت هماهنگ با دولت، اقداماتی انجام می‌دهد که نگرانی و دغدغه در رابطه با کسری بودجه برطرف شود، اظهار داشت: دولت و مجلس تلاش می‌کنند با همراهی، بودجه‌ای را پایه‌ریزی کنند که کمترین کسری بودجه را در سال آینده شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سال آینده براساس مذاکرات 1+4 بسته نمی‌شود، تصریح کرد: بی‌شک بودجه مستقل از مذاکرات است و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این اصل تأکید دارند که بودجه‌ای را برای سال آینده پایه‌ریزی کنند که هم نظر دولت تأمین شود و هم کمترین کسری را در سال 1401 داشته باشیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به منابع جبران کسری بودجه دولتی، گفت: این کسری بودجه با اصلاح ارز 4200تومانی و با صرفه‌جویی‌ها و مدیریتی که برای سال 1401 می‌شود، کاهش می‌یابد و می‌توان کاری انجام داد که با کمترین کسری بودجه مواجه شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیشترین کسری بودجه و فشاری هم که بوده رقم 10 هزار میلیارد تومانی است که ماهانه دولت به‌علت بدهی دولت‌های گذشته پرداخت می‌کند و بی‌تردید روابط خارجی مطلوب و ارتباط با کشورهای خارجی که دولت جدید انجام داده است، تأثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی و تأمین کسری بودجه خواهد داشت.

حسین‌پور ابراز داشت: پس از سال‌ها قرارداد ایران و ترکمنستان انجام شده است و فروش نفت بسیار چشم‌گیرتر از سال گذشته است و بر‌اساس گفته‌های دولتمردان باز هم افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از محل مالیات‌هایی که گرفته می‌شود بودجه تأمین می‌شود و از سوی دیگر در مصرف و هزینه بودجه کاهش بسیاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ش+

نظر شما