شناسهٔ خبر: 51256948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

یک مقام امنیتی تل آویو:

نزدیکی همزمان امارات با ایران و اسرائیل با یکدیگر همخوانی ندارد / نگرانی عمیقی وجود دارد

یک مقام امنیتی اسرائیل گفت که نگرانی‌های عمیقی در خصوص بهبود روابط میان امارات و ایران در بین مقامات این رژیم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روزنامه یدیعوت احارونوت امروز (سه شنبه) به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که مقامات این رژیم در خصوص نزدیکی میان ایران و امارات نگرانی‌های عمیقی دارند.

 

به گزارش فارس، یدیعوت احارونوت این مقام صهیونیستی را «بسیار عالی‌رتبه» توصیف کرد. او گفت: «نزدیکی همزمان امارات با ایران و رژیم اسرائیل با یکدیگر همخوانی ندارد. نگرانی عمیقی وجود دارد، به خصوص اینکه هزاران اسرائیلی به امارات سفر می‌کنند و از آن‌ها به گرمی استقبال می‌شود، اما حضور ایرانی‌ها ممکن است که خطرآفرین باشد.»

 

این مقام عالی‌رتبه امنیتی صهیونیستی، سفر «طحنون بن زاید» به تهران را «اتفاقی نادر» توصیف کرد و افزود: «با چشمان باز به مسیر تازه ایجاد شده بین تهران و ابوظبی نگریسته می‌شود. اگر درهای ایران و امارات به روی یکدیگر گشوده شود، تمامی این قصه (گسترش روابط اسرائیل و امارات) ممکن است که به سمت و سوی بدی تغییر مسیر یابد.»

 

این روزنامه عبری‌زبان سپس نوشت که شیخ طحنون بن زاید، پس از حاکم امارات دومین فرد مهم این کشور است و پیش از این نیز به صورت محرمانه به سرزمین اشغالی سفر کرده و با «یوسی کوهن» رئیس وقت موساد دیدار کرده بود.

 

احارونوت نوشت که مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با «علی شمخانی» همتای ایرانی خود گفته است که ایران کشور بزرگ و قوی در منطقه است که در موقعیت ژئوپلتیک منحصر بفردی قرار گرفته و نقطه اتصال شرق و غرب جهان است.

 

به نوشته این روزنامه نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تنها نگرانی این روزهای رژیم صهیونیستی نیست، بلکه مذاکرات وین و احتمال توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، از دیگر منابع اصلی نگرانی صهیونیست‌هاست.

نظر شما