شناسهٔ خبر: 51235735 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

در جمع دانشگاهیان و فرهنگیان شهرستان سراوان؛

مولوی عبدالحمید: پرواز و ترقی بدون دو بال علم روز و علم دین ممکن نیست

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان تأکید کرد: همه علوم نیاز و ضرورت بشر و به نفع او هستند، پرواز و ترقی بدون دو بال علم روز و علم دین مشکل می‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، با جمعی از دانشگاهیان، فرهیختگان و فرهنگیان سراوان،  در مسجد جامع نور سراوان دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در این دیدار گفت: جهل بالاترین دشمن انسان است، هرچه مصیبت بر انسان می‌آید در اثر جهل است؛ دانش بالاترین یار و بزرگ‌ترین نعمت الهی است، انسان هرچه خیر دارد از علم است.

مولوی عبدالحمید افزود: جهل عوارض دارد، دنیا را به نابودی می‌کشاند و زمینه را برای وقوع قیامت فراهم می‌کند؛ قیامت زمانی برپا می‌شود که دنیا را جهل فراگیرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: بشر در پرتو علم می‌تواند زندگی را ادامه بدهد و همه علوم نیاز و ضرورت بشر و به نفع او هستند، پرواز و ترقی بدون دو بال علم روز و علم دین مشکل می‌شود.

مولوی عبدالحمید خاطر نشان کرد: علم شریعت برای ساختن دنیا و آخرت ضروری است. اولین علمی که خداوند در محضر فرشتگان به بشر آموخت، علم روز بود.

وی اظهارداشت: بشر درست است که برای بندگی و عبادت خلق شده، ولی او نیاز به خوراک و مسکن و پناهگاه دارد و باید نیازهایش را تأمین کند.

وی ابراز داشت: خداوند خوب می‌دانست که زندگی بشر بدون نفت، گاز، سوخت، معدنیات، ذخایر زیرزمینی و آب و خاک نمی‌گذرد، لذا همه را در اختیار او قرار داد و روش بهره‌برداری از آنها را نیز در استعداد او نهاد.

مولوی عبدالحمید گفت: خداوند به حضرت آدم این اشیا را که در فطرت او بودند یاد داد و طی امتحانی برتری او بر فرشتگان را اثبات کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان خاطرنشان کرد: دنبال مدرک نباشید بلکه دنبال علم بروید، همه باید دنبال علم بروند، هر گوشه دنیا رفتید مسلمان هستید، اسلام را رها نکنید، خدا را همه جا داشته باشید، در دانشگاه، خانه، اداره و هیچ جا خدا را از دست ندهید.

وی در پایان تأکید کرد: اگر دیندار باشید چند برابر مفید و مؤثر واقع می‌شوید.

انتهای پیام/

نظر شما