شناسهٔ خبر: 51235427 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت سراوان:

دین برنامه کلی زندگی انسان ها است

مولوی ساداتی بیان کرد: دین تنها عبادت کردن نیست بلکه دین برنامه کلی زندگی انسان است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان، در دیدار با علمای شهرستان سراوان در مدرسه دینی اشاعة‌التوحید سراوان گفت: تمام حالات را خداوند متعال برای انسان می‌آورد، خداوند متعال بر هر کاری که بخواهد قادر است. در زندگی انسان‌ها حالات مختلفی می‌آیند، وقتی به سختی و مصیبت‌ها مبتلا می‌شوند برخی به دعا و تضرع روی می‌آورند و برخی به اسباب و وسایل توجه می‌کنند. مردم نیز باید طبق دستور شریعت از اسباب استفاده کنند.

مولوی ساداتی افزود: دشمنان همواره در پی نابودی و ضرر رساندن به دین اسلام بوده و هستند اما قادر مطلق، خداوند متعال است و نتیجه را خداوند تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: پایداری بر دین برای علما و خواص بسیار مهم‌ است. از بین تمام مردم، تنها عالمان با عمل و مخلص نجات پیدا می‌کنند؛ از طرفی مخلصان در تیررس وسوسه های شیطان هستند تا آنها را از مسیر درست دور کند.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: پایداری در یاری‌رساندن به دین خداوند متعال و در عبادت‌کردن خداوند متعال بسیار مهم است. دین تنها عبادت کردن نیست بلکه دین برنامه کلی زندگی انسان است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که متأسفانه تعطیل شده، درس ترجمه و تفسیر و آموزش قرآن است. این مسئله باید مورد توجه عزیزان ما قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما