شناسهٔ خبر: 51226961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

تشکر وزیر راه از مدیرعامل بانک مسکن

وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن، از مدیرعامل و کارکنان بانک مسکن بابت همراهی و مشارکت در پیشبرد طرح دولت تقدیر و تشکر کرد. رستم قاسمی در این نشست اعلام کرد، مقوله نهضت ملی مسکن ماموریت دولت و در راستای مصوبه مجلس برای جهش تولید مسکن است. در این […]

صاحب‌خبر -

وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن، از مدیرعامل و کارکنان بانک مسکن بابت همراهی و مشارکت در پیشبرد طرح دولت تقدیر و تشکر کرد.
رستم قاسمی در این نشست اعلام کرد، مقوله نهضت ملی مسکن ماموریت دولت و در راستای مصوبه مجلس برای جهش تولید مسکن است. در این طرح بانک‌ها باید ۲۰ درصد از اعتبارات سالانه خود را به بخش مسکن اختصاص دهند در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهند شد.
وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از مدیرعامل بانک مسکن برای پرداخت به موقع تسهیلات ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن گفت: وظیفه داریم موضوع ساخت و‌ تامین مسکن را که معیشت مردم به آن گره خورده است با همه توان خود حل کنیم. این امر حتما محقق خواهد شد به‌ویژه اینکه تجربه آن در گذشته وجود دارد و می‌توانیم با اصلاح نواقص و معایب طرح‌های گذشته این مشکل را برطرف کنیم.
رستم قاسمی همچنین توضیح داد: هر سال این رقم۲۰ درصدی متناسب با تورم افزایش خواهد یافت که سهم بسیار خوبی است؛ سهم مسکن از تسهیلات هم‌اکنون به بانک‌ها ابلاغ شده و سهم هر واحد از تسهیلات ساخت نیز در استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است. این فرصت برای حوزه مسکن در کشور استثنایی است و بانک‌ها نیز در قانون موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.
این بانک همواره در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن پیشرو بوده و اکنون نیز بیشترین پرداختی را در نهضت ملی مسکن در مقایسه با سایر بانک ها داشته است.

بانک قرض‌الحسنه رسالت اعلام کرد؛
پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا بدون مراجعه حضوری
در بانک قرض‌الحسنه رسالت پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا به‌صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به بانک نیست.
بانک قرض الحسنه رسالت اعلام کرد: پیرو اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با جبران هزینه‌های درمان و دوری از کسب‌وکار برای سرپرستان خانوارهایی که به‌علت کرونا بستری می‌شوند، از طریق پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی توسط بانک‌های قرض‌الحسنه، بانک قرض الحسنه رسالت برای آگاهی بیشتر افرادی که این تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرده است:
تلاش می‌شود همان‌طور که مورد تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده، در کمترین زمان ممکن تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شود.
این وام به آن دسته از سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسب‌وکار هستند. مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومانو دوره بازپرداخت تسهیلات نیز ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است. برای ضمانت وام نیز علاوه بر اعتبارسنجی، بر اساس ضوابط و مقررات ناظر بر شبکه بانکی عمل خواهد شد.
لازم است هموطنان گرامی توجه داشته باشند که اطلاع‌رسانی درباره پرداخت این تسهیلات از سوی بانک انجام می‌شود و تا اطلاع ثانوی هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست.

افزایش گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن اظهار کرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲۰ درصد، افزایش داشته است.
علی خورسندیان اظهار کرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راستای حمایت از کارآفرینان و صنعتگران افزایش مطلوبی داشته است. خورسندیان با قدردانی از تلاش شعب بانک در جذب منابع گفت: بنا بر گزارش عملکرد ۸ ماهه، مانده سپرده های چهارگانه از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار است که این میزان ۱۶ درصد بیشتر از میزان هدفگذاری شده در برنامه سال جاری می باشد.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به افزایش ۹۱ درصدی در میزان وصولی های این بانک در بازه زمانی ۸ ماهه سال جاری تصریح کرد: با تعامل مناسبی که در بخش وصول مطالبات در شعب و مدیریت امور وصول مطالبات در ستاد بانک با مشتریان شاهد آن بودیم، توانستیم در این بخش عملکرد قابل قبولی داشته باشیم؛ اما نباید در این نقطه متوقف شویم و تحقق این میزان وصولی، بیانگر این است که چنانچه عارضه یابی و بررسی مناسب در مورد هر شرکت بدهکار به انجام برسد، بیشتر مشتریان در این خصوص حسن نیت دارند و می توان مطالبات معوق بانک را به حداقل رساند.
خورسندیان از رشد ۸۶ درصدی در میزان پرداخت ها و افزایش ۵۳ درصدی در صدور ضمانتنامه های ریالی ابراز رضایت کرد و افزود: این بانک با پرداخت ۲۹۱ هزار میلیارد ریال به طرح های مختلف صنعتی و معدنی در ۸ ماهه نخست امسال، عملکرد مطلوبی در این بخش داشته که امیدواریم با حمایت بیشتر نهادها و سازمان های ذیربط و درایت و تلاش همه مدیران و کارشناسان این بانک در زمان باقی مانده تا پایان سال نیز تأمین مالی طرح های مختلف تولیدی را با شتاب بیشتری ادامه دهیم و گام های استواری در جهت پشتیبانی از جهش تولید برداریم.

نظر شما