شناسهٔ خبر: 51215150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هیجان امارات از خرید جنگنده های فرانسوی؛

قرقاش: سفر ماکرون به منطقه از هر نظر موفقیت آمیز بود

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی در توییتی مدعی شد که سفر رئیس جمهور فرانسه به کشورهای حاشیه خلیج فارس کاملا موفقیت آمیز بوده و پاریس نگاهی سازنده به ثبات منطقه ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خلیج آنلاین، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی روز یکشنبه مدعی شد که سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خلیج فارس نشان دهنده نقش پاریس در ثبات منطقه‌ای است.

قرقاش با انتشار عکسی از دیدار ماکرون با محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی در توئیتر خود، گفت که سفر رئیس جمهور فرانسه به خلیج فارس از هر نظر موفقیت آمیز بود.

وی افزود: از نگاه امارات ثبات در سیاست خارجی فرانسه مسئله‌ای مهم و حیاتی برای ثبات منطقه‌ای است و در سطح دوجانبه این دیدار به منظور تقویت ابعاد استراتژیک و متنوع روابط ما با پاریس صورت گرفت.

قرقاش در پایان توییت خود نوشت: منطقه در این مرحله حساس نیازمند دوستی و مواضع ثابت است.

گفتنی است که ماکرون در سفر منطقه‌ای خود به قطر، امارات و عربستان رفت. فرانسه جمعه گذشته قرارداد فروش ٨٠ جنگنده رافائل را با امارات امضا کرد. این قرارداد بزرگترین خرید هواپیماهای رافائل پس از نیروی هوایی فرانسه به شمار می‌رود.

سفر ماکرون به منطقه در حالی انجام شد که کارشناسان آن را با اهداف انتخاباتی و فروش تسلیحات بویژه پس از اقدام استرالیا در لغو قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه تحلیل کرده اند و از سوی دیگر فرانسه در آستانه رقابت‌های ریاست جمهوری ٢٠٢٠ هم قرار دارد. همچنین این سفر تنها یک ماه قبل از واگذاری ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به فرانسه صورت گرفت. اظهارات قرقاش در حالی است که حضور کشورهای غربی در منطقه نه تنها کمکی به ثبات نمی‌کند بلکه عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی نیز به شمار می‌رود.

نظر شما