شناسهٔ خبر: 51199079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ورود دستگاه قضایی برای احیای معدن ذغال سنگ رودبار

رییس کل دادگستری گیلان گفت: احیای معدن ذغال سنگ رودبار در دستور کار جدی دستگاه قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلامم حمزه خلیلی با بیان اینکه معدن سنگ رود عمارلو معروف به معدن ذغال‌سنگ در وسعت ۳۶هکتار در سال ۱۳۵۰به بهره برداری رسیده و تا سال ۱۳۶۹ (قبل از زلزله رودبار) فعال بوده است گفت: در سال ۹۴ سازمان خصوصی سازی انحلال معدن را اعلام و پس از آن معدن در اختیار اداره کل صمت گیلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی گیلان در راستای حمایت از تولید و احیای حقوق عامه اجازه فروش اموال معدن را نخواهد داد اظهار کرد: هیچ کدام از دستگاه‌ها نباید از معدن خارج شده و تمام اقداماتی که تاکنون انجام شده است متوقف می‌شود.

رییس کل دادگستری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای کسانی که در انحلال و عدم فعالیت این واحد تولیدی نقش داشته‌اند پرونده قضایی تشکیل خواهد داد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با توجه به اینکه سابقا حدود ۳۰۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار بوده اند و روزانه ۳۵۰تن ذغال سنگ در آن تولید می‌شده تصریح کرد: احیای مجدد معدن زغال‌سنگ در دستور کار جدی دستگاه قضایی گیلان قرار دارد و راه اندازی این واحد بزرگ معدنی از نظر معیشتی و اشتغال زایی، خصوصا برای بومیان، نقطه عطفی در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان و استان خواهد بود و رونق و پویایی را همانند سال‌های گذشته برای مردم منطقه فراهم خواهد آورد.

نظر شما