شناسهٔ خبر: 5118923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

آتش بس آغاز نشده نقض شد!

یک مقام عربستان اعلام کرد که آتش بس توافق شده در یمن از ساعت یازده شب به وقت محلی به مورد اجرا گذاشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ادیان نیوز، سرتیپ احمد عسیری با اعلام خبر توقف حملات هوایی ائتلاف که از تاریخ 26 مارس بی وقفه علیه مردم بی دفاع یمن ادامه داشت، مدعی شد که تا لحظات اخر پیش از ضرب الاجل مناطق مرزی عربستان در استان جیزان گلوله باران شد.

نقض آتش بس

وی در تلویزیون العربیه گفت : این اقدام انصارالله باعث شده است که تصور کند این گروه قصد پایبندی به آتش بس توافق شده را ندارد.

این سخنگو گفت : هر کشتی که قصد داشته باشد وارد آب های یمن شود باید از مقامات دولت رییس جمهوری فراری یمن یا ائتلاف اجازه بگیرد.

عربستان در اول اردیبهشت ماه جاری نیز آتش بس اعلام کرد اما کمتر 12 ساعت آن را نقض و حملات خود را به یمن آغاز کرد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین در یمن گزارش داد که در پی آغاز آتش بس بشردوستانه پنج روزه، صنعا و سایر استان های این کشور در نخستین دقایق بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در آرامش به سر می برند.

این در حالی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ساعت 11:30 دقیقه سه شنبه شب به وقت محلی (یک بامداد چهارشنبه به وقت تهران) آغاز آتش بس بشردوستانه در یمن را اعلام کرد.

ولی جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پس از گذشت تنها یک ساعت از آغاز آتش بس در یمن، آن را نقض کرده و چهار بار به استان های صعده و حجه در شمال غربی این کشور حمله کردند.

منبع : شفقنا

نظر شما