به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیوه برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی نیمسال اول دانشآموزان در سال 1400 مشخص شد.
در مناطقی که آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، به صورت حضوری و مطابق آییننامههای آموزشی و ارزشیابی دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی انجام میشود.
در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دورههای تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا (بخشنامه شماره 460/387 مورخ 1399/09/23 ) انجام میشود.
(طبق مصوبه 13 مرداد 1399 شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان "نحوه ارائه خدمات آموزشیتربیتی مدارس در دوره بیماریهای فراگیر"، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد ارزشیابی دانشآموزان مدارس روزانه در تمام پایههای تحصیلی به جز پایه نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.)
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دورههای تحصیلی، به صورت حضوری انجام شود.
طراحی سؤالات پایه نهم این دانشآموزان، بصورت هماهنگ استانی و برای داوطلبان آزاد پایه ششم، به صورت هماهنگ منطقهای و در هر دو مورد براساس بارم بندی وضعیت قرمز در نوبت شهریور ماه سال تحصیلی 1400-1399 انجام میشود.
امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه (دی ماه)، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری انجام میشود.
برنامه درسی شرایط قرمز کرونا و بارم بندی دروس در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.
مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان "نحوه ارائه خدمات آموزشیتربیتی مدارس در دوره بیماریهای فراگیر" از اینجا قابل مشاهده است.
برنامه درسی شرایط قرمز کرونا از اینجا قابل مشاهده است.
∎