شناسهٔ خبر: 51157424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

تداوم فعالیت بارشی در البرز تا صبح جمعه

البرز - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان تا صبح جمعه ادامه داد و کولاک برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از روند افزایش آلاینده‌ها تا امروز پنجشنبه عصر و شب در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه عصر و شب تا جمعه صبح، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و در شهرهای استان البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز قسمتی ابری و در عصر و شب ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات رگبار برف و کاهش محسوس دما بوده و هوا در بعضی ناسالم است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد یک متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه ابری، در اوایل وقت همراه با بارش پراکنده، مه رقیق و به تدریج وزش باد و کاهش ابر است و هوا نیز قابل قبول خواهد بود.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

نظر شما