شناسهٔ خبر: 51151417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز جلسه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با حضور مقتدی صدر+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- جلسه رهبران هیئت هماهنگی گروه های شیعه عراق به میزبانی رهبر ائتلاف فتح و با حضور رهبر جریان صدر در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عراق، دفتر «هادی العامری»، رهبر ائتلاف فتح بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که دفتر وی در شهر بغداد، پایتخت این کشور شاهد برگزاری جلسه رهبران هیئت هماهنگی گروه های شیعه موسوم به «چارچوب هماهنگی» با حضور «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر است.

در همین حال، دفتر اطلاع رسانی «نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون نیز در بیانیه ای تاکید کرد که شرکت کنندگان در جلسه رهبران هیئت هماهنگی شیعیان عراق در دفتر رهبر ائتلاف فتح و با حضور رهبر جریان صدر، به بررسی مسئله انتخاب نخست وزیر آینده این کشور نمی پردازند بلکه احتمال لغو نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام یا بازشماری آرا با دستور دادگاه فدرال را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

این در حالی است که بر اساس تصاویر منتشر شده، علاوه بر مقتدی صدر، هادی العامری و نوری المالکی، شمار دیگری از رهبران جریان های سیاسی شیعه عراق از جمله «عمار الحکیم»، رهبر جریان ملی حکمه، «حیدر العبادی»، رهبر ائتلاف نصر، «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، «همام حمودی»، رئیس شورای عالی اسلامی و «فالح الفیاض»، رهبر ائتلاف پیمان ملی نیز در جلسه هیئت هماهنگی حضور دارند.

یادآور می شود که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق سه شنبه هفته جاری نتایج نهایی انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، جریان صدر با کسب 73 کرسی از مجموع 329 پارلمان آینده، در صدر قرار گرفت و پس از آن نیز، ائتلاف تقدم به رهبری «محمد الحلبوسی» با 37 کرسی، ائتلاف دولت قانون با 33 کرسی، حزب دمکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» با 31 کرسی، ائتلاف فتح با 17 کرسی و ائتلاف کردستان متشکل از اتحادیه میهنی و جنبش تغییر نیز با 17 کرسی، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

ساعاتی پس از آن نیز هیئت هماهنگی گروه های شیعه عراق در بیانیه ای، ضمن تاکید دوباره بر مخالفت قاطع خود با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات، از دادگاه فدرال این کشور درخواست کرد تا به دادخواست ارائه شده برای لغو انتخابات رسیدگی کند و زیر بار فشارهای سیاسی نرود.

نظر شما