شناسهٔ خبر: 51144175 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تورم در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ کاهشی می شود؟

آرامش موقت در بازار طلا و بیت‌کوین

اقتصادنیوز: دیروز طلا در بازارهای جهانی روندی صعودی نسبی را طی کرد. با این حال می‌توان گفت به صورت کلی بازارهای طلا و بیت‌کوین با نوسانی اندک همراه بودند

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آمریکا اندکی افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا  نیز کمی ضعیف‌تر شد و قیمت نفت خام  هم به صورت نسبی روند صعودی داشت.

هر اونس طلا در ماه فوریه(بهمن) با 9 دلار و 9 سنت افزایش به 1785 دلار و 50 سنت رسید و نقره نیز با افت 0.38 دلاری به 22.435 دلار در هر اونس رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اظهارات اخیر خود تاکید کرده بود:   افزایش تورم به وضوح با عناصر مرتبط با همه‌گیری کرونا وابسته است. 

رئیس فدرال رزرو در همین راستا اعلام کرد: طبق پیش‌بینی‌ها تورم باید در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

همچنین جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا خبرداد : نرخ ترک کار در آمریکا رشد زیادی پیدا کرده است که این امر نشان دهنده یک بازار کار فشرده با عرضه کم است.

gold

محدوده کوتاه برای بیت کوین

دیروز محدوده بیت کوین در محدوده پشتیبانی 55 هزار دلار و مقاومت 60 هزار دلار  نوسان داشت. به نظر می‌رسد، قیمت بیت کوین (BTC) در حال بهبود است. بیت‌کوین برای بازگشت به کانال 60هزار دلاری باید حرکتی قاطع بالای مرز مقاومتی 60هزار دلار انجام دهد تا هدف خود  به سمت بالاترین قیمت تاریخ نزدیک به 69هزار دلار بدست آورد.

Screen Shot 1400-09-10 at 23.33.31

نظر شما