شناسهٔ خبر: 51143542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

شیخ الازهر:

شدّت اسلام هراسی در غرب افزایش یافته و باید با آن مقابله کرد

حوزه/شورای حکمای مسلمین در نشست خود به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر، افزایش خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی را مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای حکمای مسلمین در نشست خود به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر، افزایش خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی و قانونگذاری در غرب در قبال خطابه های تنفر آمیز علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

شورای حکما گزارشی در خصوص موضع قانونی در مبارزه با خطابه تنفرآمیز علیه اسلام و رویه های دعوی قضایی در اروپا صادر کرد و در آن حقوق قانونی مسلمانان در هر کشور و لیست رفتار هایی که قانوناً ممنوع است را بیان کرده و به احکام مبارزه با خشونت در شبکه های ماهواره ای و رسانه ها و سایت های الکترونیکی و راه های مبارزه با جرایم ناسزاگویی و تبغیض و خشنوت بر اساس نژاد یا دین پرداخته است.

احمد الطیب شیخ الازهر در این نشست گفت: افزایش شدّت اسلام هراسی در جوامع غربی و تکرار حوادث خشونت بار علیه مسلمانان در غرب، می طلبد که مجلس حکما به وظایف خود در معرفی حقوق مسلمانان و مقابله با این پدیده عمل کند و با تمام توان و امکانات در برابر تعرض به بزرگان و مقدسات اسلام بایستد.

نظر شما