شناسهٔ خبر: 51137073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی آبفای استان اصفهان اعلام کرد:

تامین تمام آب مورد نیاز مناطق تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از تصفیه خانه باباشیخعلی

موج نیوز

سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: تمام آب مورد نیاز مناطق تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از تصفیه خانه باباشیخعلی تامین می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد خورسندی بیان کرد: تمام آب مورد نیاز شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در حال حاضر از تصفیه خانه آب باباشیخعلی تامین می شود.

وی افزود: با توجه به سردی هوا و شرایط دمایی موجود، میزان ۱۱ متر مکعب بر ثانیه آبی که از تصفیه‌خانه آب بابا شیخعلی (سامانه اول آب رسانی) وارد مدار بهره برداری می‌شود کفاف نیاز شرب و بهداشت جمعیت 58 شهر و 380 روستای طرح آبرسانی اصفهان بزرگ را می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان گفت: به دنبال سرد شدن هوا و کاهش میزان مصرف مشترکین، در حال حاضر هیچ آبی از چاه های متفرقه استحصال و وارد شبکه آبرسانی این مناطق نمی شود و آب تصفیه خانه باباشیخعلی کفاف شرب و بهداشت را می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تابستان امسال از چاه‌ها و تصفیه خانه آب باباشیخعلی در مجموع تا ۱۳ هزار و  ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و تصفیه می‌کرد درحالی که مصرف آب در برخی از ساعات اوج مصرف  به حدود ۱۸ هزار لیتر در ثانیه می رسید و همین کمبود 4300 لیتر در ثانیه ای موجب کاهش فشار شبکه و قطع آب در تعداد زیادی از شهرها و روستاها می شد.

سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: برای رفع این مشکل در تابستان امسال نزدیک به62 میلیون لیتر آب با استفاده از 5800 تانکر آبرسان بین شهروندان و روستاییان به ویژه در شهرهای اصفهان، فلاورجان، زیار، بهارستان، دولت آباد و اردستان توزیع شد که در تاریخ 55 ساله این شرکت بی سابقه بود. 

خورسندی با بیان این که آبفای استان اصفهان با بهره گیری از سامانه های تله متری و تله کنترل سعی در مدیریت فشار و تامین آب شرب پایدار جمعیت تحت پوشش دارد گفت: امید است شهروندان گرامی و روستاییان محترم نیز همچنان با رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب، این شرکت را در ارائه خدمات بی وقفه به مردم یاری کنند. 

 

 

نظر شما