شناسهٔ خبر: 51132542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

انواع پاکت پستی قابل سفارش در مجموعه پاکتچی

صاحب‌خبر -

ابعاد قابل سفارش پاکت پستی

پاکت‌ها یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای ارسال و دریافت نامه‌ها، تحویل مدارک و حتی دادن هدیه به دوستان و آشنایان هستند. به همین دلیل انواع و طرح‌های متنوعی از آن‌ها در سطح بازار وجود دارد. یکی از پرکاربردترین انواع پاکت‌ها، پاکت‌های پستی هستند که به دلیل کاربرد گسترده در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. شما می‌توانید بسته به نیاز خود قیمت پاکت پستی مناسب با اندازه موردنظر را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

 

پاکت پستی مربع

سایز پاکت پستی مربع و طرح‌های آن بسیار متنوع است. شما می‌توانید از این پاکت‌ها برای مصارف گوناگون نظیر ارسال کارت پستال، دعوتنامه یا عکس‌ها استفاده کنید. این پاکت‌ها معمولا از نمونه‌های پاکت پستی سفارشی هستند. چرا که کاربرد آن‌ها در اداره‌ها یا سازمان‌ها بسیار محدود است. اما شما می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را با ابعاد استاندارد به صورت آماده در بازار پیدا کنید.

پاکت پستی clasp

برای نگهداری اسناد و مدارک مهم از این نوع پاکت پستی استفاده می‌شود. چرا که این پاکت‌ها مقاومت بالایی دارند و با استفاده از یک درپوش فلزی کوچک بسته می‌شوند. به علاوه این پاکت‌ها معمولا یک بار مصرف هستند. از آنجایی که اسناد و مدارک محرمانه معمولا دارای سایز A4 هستند، این پاکت‌ها نیز در همین سایز عرضه می‌شوند. سایزهای دیگر پاکت پستی clasp کمتر پیدا شده و معمولا به صورت سفارشی چاپ و عرضه می‌شوند. پاکت متالایز

پاکت پستی مستطیلی

این پاکت‌ها که به شکل مستطیل هستند در ابعاد متفاوتی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید از آن‌ها برای ارسال هر چیز مستطیل شکلی استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن‌ها توجه داشته باشید این است که حجم مدارک ارسالی متناسب با حجم پاکت باشد تا در طول مسیر انتقال به پاکت و محتویات آن آسیبی وارد نشود.

محبوب‌ترین سایز پاکت پستی مستطیلی A4 است که اندازه آن برابر 23 در 33 سانتی متر است. این موضوع باعث می‌شود که برگه‌های A4 به راحتی و بدون تا شدن در داخل آن قرار بگیرند. اما بسته به کاربرد می‌توان هر اندازه دیگری از آن‌ها را نیز پیدا کرد.

 

اینستاگرام

 

پاکت پستی برای ارسال پول

از آنجایی که پول یک کاغذ ارزشمند بوده و دارای اندازه‌های مشخصی است، نمی‌توان آن را با هر پاکتی ارسال کرد. به همین دلیل سایز پاکت پستی پول دقیقا برای همین کار طراحی شده و بسیار متفاوت است. این پاکت‌ها اگرچه به نام پاکت پستی پول شناخته می‌شوند اما برای ارسال اسناد فوق محرمانه نیز کاربرد دارند. استانداردهای جهانی برای سایز پاکت پستی پول با استفاده از اندازه‌های سری C استفاده می‌شود. مقدار اندازه‌های این سری در جدول زیر آمده است.

نوع اندازه

اندازه (بر حسب سانتی متر)

C0

91.7 در 129.7

C1

64.8 در 91.7

C2

45.8 در 64.8

C3

32.4 در 45.8

C4

22.9 در 32.4

C5

16.2 در 22.9

C6

11.4 در 16.2

C7

8.1 در 11.4

C8

5.7 در 8.1

C9

4 در 5.7

C10

2.8 در 4

 

 

توجه کنید که بر اساس اندازه هر پاکت شما می‌تواند آن‌ها را با اندازه‌هایی که می‌شناسید معادل سازی کنید. به عنوان مثال پاکت پستی C4 هم اندازه یک کاغد a4 بوده و برای قرار دادن یا ارسال کاغذها و مدارکی در این ابعاد استفاده می‌شود.

پاکت پستی انتها باز

این پاکت‌ها می‌توانند در شکل‌های مختلف مربعی یا مستطیلی تولید شده و به بازار عرضه شوند. اندازه آن‌ها نسبت به پاکت‌های معمولی کمی بزرگ‌تر است و مهم‌ترین مشخصه آن‌ها لبه دار بودن است. به این معنی که این پاکت‌ها دارای لبه‌ای کوچک هستند که هنگام بسته شدن روی بخش باز پاکت تا می‌شود. سایز پاکت پستی انتها باز در حالت معمولی 12 در 9 سانتیمتر است. چرا که این پاکت‌ها که به پاکت‌های کاتالوگ نیز مشهورند معمولا برای ارسال کاتالوگ‌ها یا بروشورهای تبلیغاتی یا کارت پستال‌های بلند و باریک استفاده می‌شوند.

پاکت پستی اداری

این پاکت‌ها که در دسته پاکت پستی سفارشی قرار می‌گیرند، دارای کاربرد گسترده‌ای در اداره‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی هستند. در این پاکت‌ها سایز پاکت پستی مهم‌ترین ویژگی است و به همین دلیل معمولا آن‌ها را بر اساس اندازه تقسیم بندی می‌کنند.

در حالت استاندارد پاکت پستی اداری در سایزها A4، A5 و A3 تولید و عرضه می‌شود. این اندازه‌ها برای قرار دادن مدارک مراجعه کنندگان، ارسال کاتالوگ‌ها و بروشورهای تبلیغاتی، قرار دادن کپی کارت‌های شناسایی یا دیگر اسناد با اندازه‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از A4 مناسب هستند. اما بسته به کاربرد ممکن است در اندازه‌های A6، A7 و A2 نیز تولید شوند. توجه کنید که معمولا هرچه عدد قرار گرفته در کنار A بزرگ‌تر شود به معنای کوچک‌تر شدن اندازه پاکت است. جدول زیر سایز محبوب‌ترین انواع پاکت پستی اداری را نشان می‌دهد.

 

 

پاکت پستی مرکز درمانی و بیمارستانی در مرکز تولیدی پاکت پاکت چی

پاکت بیمارستانی چیست؟

 پاکت بیمارستانی نوعی از پاکت بسته بندی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای حمل اطلاعات بیمار استفاده می‌شود. اطلاعات بیمارستانی از قبیل جواب رادیولوژی و پرونده بیماری از جمله این موارد هستند. پاکت ویژه بیمارستان را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در طرح‌های گوناگون چاپ کرد.

 نوع دیگری از پاکت‌ها برای تشکیل پرونده و حفظ اطلاعات درمانی بیرون به کار می‌رود. همچنین پاکت ام آر آی برای قرار دادن عکس استفاده می‌شود. البته پاکت ویژه بیمارستان فقط شامل این موارد نیست. با توجه به اینکه محیط بیمارستان باید محیطی استریل و عاری از آلودگی باشد، بسته‌بندی محصولات و کالاهای پزشکی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل انواع متفاوتی از پاکت برای رفع نیازهای بیمارستانی تولید شده است. انواع پاکت‌ها شامل پاکت امحا زباله‌های عفونی، پاکت استریل و اتوکلاو و ... است. در ادامه با این پاکت‌ها و کاربرد آن‌ها در محیط بیمارستان و مراکز درمانی آشنا می‌شویم.

 

انواع پاکت مناسب برای  بیمارستان ها و مراکز درمانی

پاکت استریل اتوکلاو

 این نوع پاکت محبوبیت بالایی در بسته‌بندی محصولات پزشکی و بیمارستانی دارند و در سطح بهداشت جهانی توجه ویژه‌ای به این نوع پاکت ویژه بیمارستان می‌شود. علت محبوبیت و استقبال بالا از این نوع بسته بندی این است که به خوبی استریلیزاسیون ابزارآلات توسط آن انجام می‌شود. همچنین در مقابل نفوذ و ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها مقاومت بسیار خوب و بالایی دارند.

 پاکت بیمارستانی استریل به راحتی قابلیت باز شدن دارد و از کاغذ مدیکال ۶۰ گرم و فیلم شفاف ساخته می‌شود. برای چاپ اطلاعات بر روی پاکت استیل اتوکلاو از اندیکاتور شیمیایی مناسب استریل، بخار، اتیلن اکساید و پلاسما استفاده می‌شود. علاوه بر آن پاکت‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و همین مسئله تنوع محصول را بالا می‌برد.

 نوعی دیگر از پاکت استریل بیمارستانی، پاکت چسب دار است. این نوع پاکت از کاغذ ۷۰ گرم و فیلم 9 لایه تولید می‌شود. ابعاد پاکت با توجه به درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تولید می‌شود و متغیر است. همچنین می‌توان اطلاعات بیمارستان مانند آدرس، شماره تماس و سایر موارد را بر روی پاکت چاپ و درج نمود.

 

 پاکت بیمارستانی مدیکال

 پاکت‌های قابل استفاده در مراکز درمانی انواع مختلفی دارند که هر کدام در بخشی استفاده می‌شود. یکی از انواع پاکت ویژه بیمارستان، پاکت سه لایه است که از آن برای بسته بندی لوازم یک‌بار مصرف بهداشتی استفاده می‌شود. به این نوع بسته بندی پاکت مدیکال گفته می‌شود.

 این پاکت در مراکز درمانی مختلف و در بسته بندی لوازم یک‌بار مصرف بهداشتی، دام پزشکی و دندانپزشکی قابلیت کاربرد دارد. پاکت‌های مدیکال نوعی از کیسه برای نگهداری از تجهیزات ضدعفونی هستند که بسته و مهر و موم می‌شوند.

 پاکت مدیکال تنوع سایز بالایی دارد و در دو رنگ آبی و سبز قابل تولید است. بر روی پاکت می‌توان طرح‌های متنوع و اطلاعات مختلف مورد نظر مشتری را چاپ کرد. همچنین از جمله مزایای قابل توجه پاکت شفاف مدیکال، مقاومت بالای آن در مقابل رطوبت، باکتری‌ها و میکرو ارگانیسم‌ها است. بسته بندی پاکت مدیکال بدون وجود هیچ حبابی و به صورت سه لایه است. این میزان لایه محافظتی موجب می‌شود که از ورود گرد و غبار و ریزگردها به داخل بسته جلوگیری ‌کند.

 

پاکت رادیولوژی

 همان‌طور که بیان شد هر کدام از انواع باکت بیمارستانی دارای ویژگی‌های خاصی هستند تا بتوان از آن‌ها در محیط بیمارستان استفاده کرد. یکی از انواع پاکت ویژه بیمارستان، پاکت رادیولوژی است. تصویر رادیوگرافی برای اینکه ماندگاری و کیفیت داشته باشد، باید در مقابل نور خورشید ضربه و خمیدگی محافظت شود. به همین دلیل برای محافظت از آن نیاز به پاکتی داریم که این موارد را تامین کند.

 

 

 پاکت سونوگرافی و اهمیت آن در محافظت از تصویر

سونوگرافی نوعی از تصویربرداری است که با کمک آن می‌توان مواردی مانند بررسی شرایط زنان باردار، بررسی وضعیت جنین، بررسی چشم و پلک، تشخیص بیماری‌های مفصل و بسیاری موارد دیگر را انجام داد. برای به دست آوردن هر کدام از این تصاویر، از فیلم‌های سونوگرافی در اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود. ابعاد مختلف تصاویر سونوگرافی به طور استاندارد شامل 30*40، 24*30،18*24 و غیره است. البته ابعاد دیگری نیز وجود دارد که به تناسب فیلم سونوگرافی می‌توان استفاده نمود. محفظه و پاکت سونوگرافی که برای نگهداری و محافظت از این تصویر در نظر گرفته می‌شود، باید ابعادی حداقل یک سانتیمتر بیشتر نسبت به فیلم سونو گرافی داشته باشد تا بتوان تصاویر را به راحتی در آن قرار داد.

ذکر این نکته مهم است که تصاویر سونوگرافی، ام آر آی، CT، پلارید، پزشکی هسته‌ای و تزریق دانسیته دیجیتالی همگی در ردیف فیلم‌های رادیو لوژی قرار می‌گیرند. به همین دلیل در استفاده از پاکت سونوگرافی ابعاد هر کدام از تصادیر و کارکرد آن‌ها موثر است تا اندازه پاکت مشخص شود.

 تمامی تصاویر سونوگرافی و ام آر آی حساسیت بالایی نسبت به رطوبت دارند و باید نوعی پاکت سونوگرافی طراحی شود که این تصاویر را در مقابل رطوبت نگهداری کند. علاوه بر آن عوامل مخرب مانند اشعه و نور می‌تواند کیفیت تصویر را کاهش دهد. در نتیجه پزشک معالج نتواند به خوبی تصویر سونوگرافی را تفسیر کند. به همین دلیل نیاز به پاکت سونوگرافی مقاوم در مقابل نور نیز احساس می‌شود.

 

پاکت سونوگرافی

 

پاکت سونوگرافی و برندینگ

 همان‌طور که بیان شد این نوع پاکتپزشکی را می‌توان در طرح‌ها و ابعاد متفاوتی تولید و چاپ کرد. اطلاعات مختلفی نیز روی پاکت سونوگرافی چاپ می‌شود که می‌تواند راهکاری برای بازاریابی و نشان دادن برند کاری شما باشد.

 از جمله اطلاعات درج شده روی این پاکت، موارد متعددی مانند نام و مشخصات بیمار، نام پزشک معالج، لوگوی کلینیک سونوگرافی، آدرس، شماره تماس و راه‌های ارتباطی با کلینیک است. شاید در نگاه اول این موارد، اطلاعات کلی درباره مشخصات بیمار و کلینیک باشد. اما نوع طراحی و کیفیت چاپ آن‌ها می‌تواند راهی برای ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات پزشکی شما باشد. البته در کنار این مسئله اگر طراحی و چاپ کیفیت پایینی داشته باشد، امکان دارد که در بلندمدت مشتریان از شما و خدماتتان کناره بگیرند.

 از سوی دیگر استفاده از خدمات چاپ بهتر مانند چاپ‌های سفارشی و تخصصی می‌تواند باعث اعتبار بخشی به برند کاری شما در نظر بیماران باشد. همچنین نباید اهمیت چاپ لوگو در برند را نادیده گرفت. توجه به این قسمت از اطلاعات روی پاکت سونوگرافی، راهکاری برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به همین دلیل بهتر است که پاکتی حرفه‌ای و سفارشی ساز برای پاکت سونوگرافی در نظر بگیرید.

 در کنار تمامی این موارد در تهیه پاکت سونوگرافی باید بهترین کیفیت چاپ، طراحی و جنس پاکت رعایت شود. از آنجا که تصاویر سونوگرافی گران و پرهزینه هستند، باید در محفظه مقاوم و محکم نگهداری شوند تا از آسیب‌هایی مانند رطوبت و پارگی محافظت شوند. به همین دلیل اگر جنس پاکت مقاوم باشد، نوعی اعتما سازی برای مشتریان ایجاد خواهد شد و در بلند مدت می‌توان به داشتن مشتریان بیشتر اطمینان حاصل کرد.

 

 

پاکت پستی ضد آب

 پاکت پستی ضد آب چیست؟

بسته ‌بندی مرسولات پستی یکی از کارهای حساسی است که با توجه به نوع محصولی که در آن پاکت قرار می‌گیرد، باید به نوع آن توجه کرد. به همین دلیل برای بسته ‌بندی محصولات پستی، انواع مختلفی از پاکت وجود دارد.

در هر کسب و کاری که با ارسال محصول و نامه‌های اداری ترکیب شده است، حفاظت درست و بهینه از محصولات و مرسولات پستی قانونی نانوشته در فرایند کسب و کار به حساب می‌آید. رعایت این اصل اعتماد و رضایت مخاطبان را به سوی شما جلب خواهد کرد. اما در مقابل اگر به این موضوع مهم اهمیت ندهید، به صورت ناخودآگاه خودتان دست به کار می‌شوید و مشتریان قدیمی و آینده را از خود دور خواهید کرد!

 یکی از انواع پاکت‌هایی که در زمینه حفاظت هرچه بیشتر از محتوی آن ارائه می‌شود، پاکت پستی ضد آب است. این پاکت در شکل، اندازه، طرح و کارکردهای متفاوتی تولید می‌شود. اما رسالت تمامی آن‌ها حفاظت هر چه بیشتر و بهتر از مرسولات پستی است. در ادامه با برخی از انواع این نوع پاکت‌ها آشنا می‌شویم:

 

نظر شما