شناسهٔ خبر: 51131696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

در همایش ملی رهاورد خدمت؛

وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکسیناسیون کرونا تقدیر کرد

در همایش ملی رهاورد خدمت؛ « ۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» که با هدف تقدیر وتشکر از دست اندرکاران حوزه سلامت کشور در واکسیناسیون کرونا امروز با حضور وزیر بهداشت در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد ، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در […]

صاحب‌خبر -

در همایش ملی رهاورد خدمت؛ « ۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» که با هدف تقدیر وتشکر از دست اندرکاران حوزه سلامت کشور در واکسیناسیون کرونا  امروز با حضور وزیر بهداشت در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد ، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در انجام موفقیت آمیز برنامه واکسیناسیون کرونا تجلیل شد و دکتر سید عباس موسوی لوح یاد بود این همایش را از دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.
با حضور وزیر کشور؛
نهمین استاندار خراسان جنوبی معارفه شد
جواد قناعت نهمین استاندار خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور وزیر کشور معارفه شد.
این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی، مدیران کل ستادی و استانی، فرمانداران، بخشداران، نخبگان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
احمد وحیدی وزیر کشور، حکم انتصاب جواد قناعت به سمت استاندار خراسان جنوبی را به وی اعطا کرد. در متن این حکم که به امضای رئیس جمهور رسیده، چنین آمده است: «با توجه به پیشنهاد وزیر محترم کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، نظر به تجارب ارزنده و سوابق اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت استاندار خراسان جنوبی منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام به مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در گره‌گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق عدالت و پیشرفته و رفع فقر و تبعیض کوشا باشید.
مجاهدت مستمر برای توسعه عادلانه و نوسازی زیرساخت‌های استان، پشتیبانی و مانع‌زدایی از امر تولید، استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی، دامپروری، اکتشاف و بهره‌برداری مناسب از منابع معدنی و اهتمام ویژه به توسعه صنایع دستی و گردشگری در تعامل بایسته و مستمر با تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در حل مسائل و جوانان کارآمد و انقلابی استان در مناصب مدیریتی مورد تأکید می‌باشد. توفیقات آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.» طی این مراسم از تلاش های ۱۳ ماهه حمید ملانوری تقدیر شد.
استاندار تهران:
۲۰ الی ۲۵ درصد دانش آموزان استان تهران وارد مدارس شدند
استاندار تهران گفت: ۹۴ درصد مدارس استان تهران واجد شرایط بازگشایی هستند، اما حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد از دانش آموزان در حال حاضر وارد مدارس شدند.
محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۹۴ درصد از مدارس استان تهران مجوزها و استانداردهای لازم برای بازگشایی را از وزارت بهداشت کسب کردند.
وی گفت: البته این بدان معنا نیست، که ۹۴ درصد از مدارس بازگشایی شدند، گفتیم، داوطلبانه خانواده‌ها مراجعه کنند و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد از دانش آموزان در حال حاضر وارد مدارس شدند، موارد نگران کننده ای در مدارس بازگشایی شده ندیدیم.
استاندار تهران ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا در این استان افزود: شیب ابتلاء و فوتی‌های کرونا در استان تهران مانند هفته‌های گذشته کاهشی است.
وی گفت: احتمال اینکه مسافران خارجی سویه جدید ویروس کرونا را وارد کشور کنند، وجود دارد و مقرر شد تیم علوم پزشکی تهران مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) تقویت شود، به همین دلیل سازمان هواپیمایی را ملزم کردیم تا فردی تست پی سی آر منفی نداشته باشد، اجازه سوار شدن به هواپیما را نداشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:
۸۴ درصد مردم ایلام واکسن کرونا تزریق کردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تاکنون ۸۴ درصد جمعیت استان ایلام واکسن کرونا تزریق کرده اند.
محمد کریمیان اظهار داشت: برای جمعیت بالای ۱۲ سال در استان ایلام حدود ۸۴ درصد دوز اول و ۶۸ درصد دو دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده اما این آمار کافی نیست. وی افزود: باید واکسیناسیون دانشجویان، دانش آموزان و مادران باردار در استان تسریع داده شود.
کریمیان بر لزوم توجه جدی به مسئله واکسیناسیون در کل استان به خصوص شهرستان‌های استان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص سویه جدید ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون سویه جدید ویروس به نام میکرون در برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی شیوع بسیار زیادی پیدا کرده است، این سویه از نظر سرایت بیماری بسیار قوی‌تر است و اگر وارد کشور ما شود جای نگرانی زیادی دارد.

نظر شما