شناسهٔ خبر: 51119765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

رویداد پیشگام با هدف حل مشکلات البرز برگزار می‌شود

البرز - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: رویداد پیشگام با هدف شناسایی و توانمندسازی مستعدین و حل مشکلات البرز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ولایی برحق عصر سه‌شنبه در کنفرانس خبری با موضوع رویداد پیشگام که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: رویداد پیشگام رویدادی متفاوت با همراهی ۲۰ نهاد و ارگان از همین لحظه با رونمایی از پوستر رویداد در استان البرز آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این نهادها شامل دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه استان، مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، ظرفیت نهادهای انقلابی از جمله امور مساجد، سپاه، بسیج، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و … هستند و این رویداد با همراهی این نهادها برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: رویداد پیشگام با هدف شناسایی و توانمندسازی مستعدین و نخبگان اجتماعی که بتوانند برای حل مسائل استان راهکار ارائه دهند، در البرز برگزار می‌شود تا بتوانند به نحو شایسته‌ای ایفای نقش کنند.

برگزاری رویداد در ۱۶ روز

وی گفت: این رویداد در یک میدان واقعی ۱۶ روزه مسیر کامل حل مسئله، راهکار و شکل پیگیری آن از طریق مسئولان در جهت تحقق حل مسئله است و هر تیم شرکت‌کننده این مسیر را با کمک‌مربی طی می‌کند.

ولایی برحق اظهار کرد: هدف ما در این رویداد این است که بتوانیم کنشگرانی را تربیت کنیم که بتوانند مسئله‌ها را درست تشخیص دهند و در مرحله بعد پیگیری درست و مطالبه گری درست، عمومی‌سازی و جریان سازی درست ناظر بر مسائلی که فهم کردند، انجام دهند.

وی بیان کرد: مخاطبین این رویداد در اولویت اول جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال و در گام دوم مخاطبین بالای ۳۰ سالی که سابقه کنشگری اجتماعی را داشته باشند، هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد پیشگام که به دنبال حل مشکلات استان البرز هستند می‌توانند از مهلت ثبت‌نام اولیه ۱۷ آذر ماه و شروع مرحله حضوری ۲۴ آذر به @pishgam_roydad مراجعه و جهت دریافت لینک ثبت‌نام عدد یک را به شماره ۰۹۱۰۱۶۶۹۷۹۷ پیام دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ثبت‌نام یک هزار متقاضی برای حضور در رویداد پیشگام و ارائه مسئله و پیشنهادهای مربوط ذیل آن متقاضی باشند.

ولایی برحق ادامه داد: دبیرخانه رویداد پیشگام برای راهبری مجموعه‌ها و افرادی که قصد شناسایی مسائل استان و راه‌حل‌های مربوطه و مطالبه‌گری و حل مسائل را دارند، در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز مستقر شده است.

وی گفت: ما قائلیم گسترش گفتمان کشف مسئله اساسی محله، منطقه و استان و حل مسائل آنها یک امر فرهنگی و تبلیغی و اجتماعی است که احتیاج به بسترسازی و فراهم آوردن این گفتمان دارد و این گفتمان از سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز پیگیری و فرهنگ‌سازی می‌شود.

باید مطالبه‌گیری را گسترش دهیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: در مرحله اول رویداد پیشگام، هدف ما آموزش و مهارت افزایی شرکت‌کنندگان است و در مرحله دوم تسهیل گری برای حل مسائل و پاسخ‌هایی است که در آن فرآیند تیم‌های تشکیل شده به آن می‌رسند، است.

وی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای رویداد شاید نزدیک صد جلسه برای همسو کردن ارگان‌ها، نهادها، سمن‌ها و تشکل‌های حکومتی و مردمی فعال است و نهضت تشخیص و حل مسئله و کمک به حل مسائل استان اگر عمومی فراهم شود، خود به خود مطالبه‌گری قدم‌های بعدی و حل مسائل به پیشرفت جامعه کمک‌های وافری می‌کند.

نظر شما