شناسهٔ خبر: 51118039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعطیلی پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک در پی تشدید آلودگی هوا

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مراکز پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک در پی تشدید آلودگی هوا در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عابد ملکی سرپرست  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پایان  جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه هفته جاری ما پیش بینی می‌کردیم که شرایط هوای برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه پایدار خواهد بود و احتمالاً  آلودگی هوا داشته باشیم و شاخص بالای 150 برود. بنابراین دستورالعملی را ابلاغ کرده بودیم و امروز برای بررسی مجدد این جلسه تشکیل شد.

وی در رابطه با مصوبات جلسه امروز گفت: کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های که آلایندگی قابل رویت دارند، اعمال ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای گازوئیلی سنگین( مانند کامیون،تریلی، جزثقیل و حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی)، جلوگیری از تمامی فعالیت‌های عمرانی در شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های در پایانه‌ها، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، استقرا پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی از جمله اورژانس و هلال احمر، تعطیلی مراکز پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیر حضوری، تعطیلی مهدهای کودک از طریق ادارات بهزیستی و موافقت با مرخصی اولیای کودکان، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها ، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما برای خودداری از هر گونه فعالیت ورزشی انفرادی، گروهی و باشگاهی در محیط‌های باز، همچنین توصیه کردیم که کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز به صورت غیر حضوری برگزار شود.

ملکی افزود: توجه به موضوع کرونا و وجود زیر ساخت مقرر شد کلاس مدارس هم به صورت غیر حضوری برگزار شود و مصوبات برای روز چهارشنبه (فردا) خواهد بود. البته این مصوبات برای روز پنج شنبه هم ادامه دارد که عموماً مدارس تعطیل است که اگر تداوم داشته باشد فکر می‌کنیم برای روز یکشنبه آینده جلسه مجدد برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما