شناسهٔ خبر: 51102139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام آزمایش های مکرر برای کنترل «اومیکرون» شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها خواست که آزمایش‌های مکرر برای مسافران، همراه با سایر اقدامات مناسب موثر با هدف اجتناب از انتقال سویه اومیکرون کرونا انجام دهند تا امکان سفر و تعامل اقتصادی فراهم شود.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، دبیرکل سازمان ملل بیان کرد که به شدت نگران انزوای کشورهای جنوب آفریقا به دلیل محدودیت‌های مسافرتی جدید است.

گوترش تصریح کرد: نرخ پایین واکسن کرونا بستر مناسبی برای بروز انواع سویه ها است. مردم آفریقا را نمی توان به خاطر سطح پایین غیراخلاقی واکسیناسیون موجود در این قاره سرزنش کرد و نباید آنها را به دلیل شناسایی و به اشتراک گذاری اطلاعات مهم علمی و بهداشتی با جهان مجازات کرد.

دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها خواست که آزمایش‌های مکرر برای مسافران، همراه با سایر اقدامات مناسب موثر با هدف اجتناب از انتقال سویه اومیکرون کرونا انجام دهند تا امکان سفر و تعامل اقتصادی فراهم شود.

پیش از این سیریل رامافوزا رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی، از دیگر کشورها خواست تا «فوری» ممنوعیت‌های مسافرتی «فاقد توجیه علمی» مرتبط با سویه به شدت جهش یافته اومیکرون را لغو کنند.

رامافوزا مدعی شد که ممنوعیت مسافرت پشتوانه علمی ندارد و فقط به اقتصاد کشورهای آسیب‌دیده لطمه بیشتری وارد کرده و توانایی آن‌ها برای مقابله و بهبودی از این همه‌گیری را تضعیف می کند.

پیدا شدن گونه جدیدی از ویروس کرونا در قاره آفریقا نگرانی‌های زیادی را بوجود آورده است. حدود دو ماه طول کشید تا گونه‌ی دلتا توسط سازمان بهداشت جهانی در دسته‌ی ویروس‌های «نگران‌کننده» طبقه‌بندی شود؛ اما گونه‌ی Omicron ظرف ۷۲ ساعت پس از شناسایی در این طبقه‌بندی جای گرفت.

این بیماری اولین‌بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد؛ مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر (NICD) در روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۲ مورد [مثبت] تأیید شده است؛ به تدریج با انتشار نتایج آزمایش، موارد بیشتری به ثبت رسیده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص و احتمال داد که سویه اومیکرون در سراسر جهان گسترش یافته و خطر بسیار زیادی داشته باشد.

نظر شما