شناسهٔ خبر: 5107947 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تراز | لینک خبر

طرح یک فوریتی لغو حج عمره

تراز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح یک فوریتی لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت زائران با ۷۰ امضا به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تراز ، حسین نقوی حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه جسارت ها و بی حرمتی ها به حجاج ایرانی در حج عمره افزایش یافته است و همچنین با توجه به جسارت اخیر به دو نوجوان در فرودگاه جده عربستان، این طرح به هیات رئیسه ارائه شد.

نماینده مردم ورامین گفت: در این طرح تاکید کرده ایم تا حصول اطمینان از امنیت حجاج سفرهای حج عمره به عربستان متوقف خواهد شد.

وی همچنین از جلسه کمیسیون امنیت ملی با مسئولان سازمان حج و زیارت وزارت خارجه برای بررسی ماجرای جسارت اخیر به دو نوجوان ایرانی خبر داد و گفت: پس از این جلسه کمیسیون امنیت درخصوص ادامه حج عمره تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش مهر، نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی با پیگیری ۳ راهکار مهم به دنبال توقف حج عمره به عربستان به خاطر تعرض به دو نوجوان ایرانی و همچنین سیاست های اخیر این کشور در قبال یمن و شیعیان هستند.

بر این اساس نمایندگان اصولگرا در نامه ای به رئیس جمهور نیز با اشاره به تعرض به دو نوجوان ایرانی خواستار پیگیری موضوع و مجازات عاملان شدند.

همچنین طرح یک فوریتی برای لغو حج عمره به هیات رئیسه ارائه شده است. علاوه بر این کمیسیون امنیت ملی در جلسه ای با مسئولان سازمان حج و وزارت خارجه این موضوع را بررسی خواهند کرد و احتمال دارد پس از آن در بیانیه ای خطاب به سازمان حج خواستار توقف سفرهای حج عمره شوند.

نظر شما