شناسهٔ خبر: 51057760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

نوروزی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در موافقت با یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی با سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و دارای جانبازی است؛ در هر صورت با این وضعیت، مطالبات گوناگونی هم هست که باید محقق شود.

نوروزی در همین راستا موضوع طبقه بندی نظام معلمان و همچنین احترام بخشی به وضعیت معلم و دانش آموز و اولیا را از جمله وظایفی خواند که وزیر آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در قبال وظایف ذکر شده، ما هم یک داریم و آن وضع قوانین مربوطه است.

وی همچنین تصریح کرد: آقای نوری باید فعالیت‌های آموزش و پرورش را ارتقا دهد و در ساختار دانشگاه فرهنگیان باز نگاه بازنگری کند همچنین معیشت و شان معلمان را بالا ببرد.

نوروزی اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان را از جمله وظایف مهم وزیر آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: آقای نوری می‌تواند نظام مدرسه محوری ایجاد کند و لازمه آن تعامل سازنده با مجلس است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مجلسی که رهبری فرمودند یکی از قوی ترین مجالس دوران انقلاب است،‌نیز وظیفه دارد که در تدوین قوانین مورد نیاز برای تحقق اهداف آموزش و پرورش دقت کند.

وی در خاتمه خطای به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس و همه نمایندگان مجلس امروز به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای می‌دهند اما انتظار ما این است که این وزارتخانه را سامان بخشید./ فارس

نظر شما