شناسهٔ خبر: 51050384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دسترسی 1250 روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: مردم یکهزار و ۲۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که از این تعداد روستا ۷۳ درصد دارای اینترنت نسل سوم (۳G) و ۹۴ درصد دارای اینترنت نسل چهارم (۴G) هستند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد فرزاد روز شنبه در جلسه شورای ارزیابی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: حدود ۳۰۴ سایت ارتباطی تلفن همراه در استان از مجموع اپراتورهای تلفن همراه فعال است که از مجموع ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بیش از یکهزار و ۵۴۵ روستا را پوشش می دهند.

وی افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی استان همواره جزو برنامه های ذاتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است اما وسعت بالا، صعب العبور بودن و کوهستانی بودن استان شرایط را برای ایجاد پوشش ارتباطات همراه و اینترنت سخت می کند.

فرزاد اعلام کردد: در سال جاری ۵۴ سایت به سایت های شبکه همراه اول افزوده شده است و ۸۷ سایت تلفن همراه ارتقا داده شده است و اینترنت پر سرعت در اختیار روستائیان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: سایت های راه اندازی شده شرکت "های وب" به ۷۲ سایت ارتباطی در استان رسیده است و امیدواریم با رفع نواقص و مشکلات احتمالی به طور کامل در دسترس هم استانی ها برای بهره مند شدن از اینترنت پر سرعت قرار گیرد.

فرزاد اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و به تبع آن ادارات کل ICT در استان ها فراهم کردن و بهبود ارتباطات در زمینه ارتباطات همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق شهری، روستایی و راه های ارتباطی است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز وظیفه پایش، بررسی و نظارت بر حسن انجام تعهدات اپراتورها را برعهده دارد.

وی گفت: هدف از ارتباطات همراه و اینترنت روستایی فراهم کردن امکان ایجاد دولت الکترونیک و کاهش رفت و آمد روستاییان به شهرها است و بهبود امکانات رفاهی در روستاها و ایجاد مشاغل آنلاین در روستاها برای فروش محصولات کشاورزی و محصولات دامی و به تبع آن بهبود اوضاع اقتصادی در روستاها و ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها است.

فرزاد خاطرنشان کرد: امکان ارائه آموزش آنلاین در زمان های خاص مانند شریط شیوع کرونا از دیگر مزایای وجود اینترنت پر سرعت در روستاها است.
 
انتهای پیام/

نظر شما