شناسهٔ خبر: 51037186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد؛

لزوم تبیین و تحلیل دقیق مسائل مختلف کشور در نماز جمعه برای مردم

قم- آیت الله نوری همدانی بر لزوم تبیین و تحلیل دقیق و عمیق مسائل مختلف کشور در نماز جمعه برای مردم تاکید کرد و گفت: تریبون نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و تقویت نماز جمعه ضروری است، گفت: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه‌های مختلف مصلحت نیست.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی‌های زیادی می‌باشید و ما از برنامه‌های که گزارش داده‌اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می‌کنیم.

وی تریبون نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام بیان نمودند و ادامه داد: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبیین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع در اختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره مندی در خطبه‌های نماز جمعه نام برد و گفت: امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخر الزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز ضمن گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

نظر شما