شناسهٔ خبر: 51026390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز جمعه؛

وزرای خارجه روسیه، هند و چین درباره افغانستان و سوریه گفتگو کردند

وزرای خارجه کشورهای چین، هند و روسیه در نشست امروز خود با تأکید بر لزوم فراگیر بودن حکومت در افغانستان، درباره سوریه نیز اعلام کردند: هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، وانگ یی، سرگئی لاوروف و سوبرامانیام جایشانکار، وزیران امور خارجه کشورهای چین، روسیه و هند امروز جمعه از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار و درباره موضوعاتی همچون مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، مسائل مهم منطقه‌ای و نیز افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کشورهای مذکور در این نشست اعلام کردند که حکومتی در افغانستان باید شکل بگیرد که به معنی واقع از اقوام بزرگ و جریان‌های سیاسی نمایندگی کند.

وزیران خارجه کشورهای روسیه، چین و هند در این گفتمان مجازی بهر تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان تأکید کردند و نسبت به بدتر شدن وضعیت انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، مقامات این کشورها همچنین درباره موضوعاتی مانند تضمین ثبات راهبردی جهانی، مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی و تحولات میانمار و خاورمیانه، تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه مشترک وزرای خارجه این ۳ کشورپیرامون موضوع سوریه آمده است: هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد.

کشورهای مذکور همچنین «بر حمایت از روند سیاسی به رهبری سوری‌ها، تحت کنترل سوری‌ها و با کمک سازمان ملل با پیروی کامل از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند.

نظر شما